söndag 11 september 2011

Washington Nationals vs. Houston Astros

Idag blev jag hämtad ca 10:30 av en brittisk tjej som jag träffade på Au Pair Akademin. Vi parkerade vid köpcentrumet och tog Metron ner till Navy Yard där vi såg på baseball. Det var första gången jag åkte tunnelbana och jag trodde att det skulle vara knepigare än vad det var. Var inte så avancerat faktiskt och kommer man bara ihåg vilken slutstation man ska åka mot så är det inga bekymmer alls. 


Det var riktigt trevlig att se baseball även om jag inte riktigt förstå mig på sportens regler och hur det går till. Var i alla fall kul att få se några homeruns. Det var dock en aning för varmt i början innan solen äntligen började gå ner. 


Dem gick runt och fotograferade fansen och bilderna läggs upp på deras hemsida. I och med att min brittiska vän har både en baseball kepa med autografer och en Washington Nationals tröja med hennes namn på lyckades vi bli fotograferade 5 gånger. Själv ser man bedrövlig ut på bilderna... Och jag är förresten numera ägare av en Washington Nationals kepa. Det var en man utanför stadion som delade ut kepor och ville man så fick man donera pengar till ett ställe där hemlösa kan komma för att övernatta. 


Det märktes dock att det var höjd beredskap pga av hot om terrorattacker. Man fick inte ta med sig några vätskor in på stadion och dem kollade igenom alla väskor. Det märktes också att det var 10 årsdagen av 11 September attackerna. Det var en del militärer, poliser, brandmän och arbetare från Pentagon som närvarade vid matchen och var med under underhållningen före och under matchen. Det var även en kvartett ur militärens musikkår som fick äran att spela nationalsången och även "God Bless America"


Vi var rätt trötta efter baseball matchen och det ska bli riktigt skönt att sova om en stund. Ska se på något avsnitt av Top Gear innan det är dags att sova. I morgon är det dags för första officiella arbetsdagen i den här familjen! Jobbade i och för sig i fredags men det var en lugn dag med enbart en massa lek. I morgon börjar jag kvart över 8 och Connor ska vara i skolan 8:45. Ska köra bil i morgon också... Ska hämta Helen från skolan och köra henne till en park. Ska bli skoj!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar