torsdag 29 september 2011

Målat

Morgonen började sådär; Connor har återvänt till att jävlas med mig. Vet inte vad det hela handlar om, kanske handlar det bara om det faktum att han sovit dåligt inatt på grund av mardrömmar. När jag informerade honom om att jag hittills varit snäll och inte rapporterat till hans föräldrar när han missköter sig men att det privilegiet snart är över så skärpte han till sig någorlunda. Efter att vi lämna av Connor i skolan och kommit hem gjorde jag och Helen oss redo för att åka iväg på hennes balettträning som hon har varje torsdag. Tog med mig en bok den här gången för det är rätt långtråkigt att sitta i ett rum utanför där hon tränar utan täckning på mobilen...


Det är lite roligt för väggen in till rummet där dem tränar går inte ända upp till taket så man kan höra dem dansa runt och ibland hör man läraren säga åt någon av barnen att inte slänga sina skor på någon eller läraren... 


När vi kom hem lekte vi djuraffär. Måste tyvärr säga att det inte är lika roligt att leka djuraffär med Helen som det är med Connor. Att köpa första djuret går bra men ju mer djur man köper desto mindre utbud blir det, och det är inte på grund av att det finns dåligt med djur för det finns det gott om! Men när man köpte 2-3 stycken och vill köpa t.ex en katt så går det inte för då får man veta att katten kommer äta upp kaninen eller att kaninen kommer käka upp ens ögon... Farliga djur! 


Efter lunchen gick vi in i deras "pysselrum" där vi ritade, målade och grejade ett tag. Jag har dock en känsla av att jag var den som tyckte det var roligast att måla. Hon ville hellre skaffa lotsas tatuering och sminka sig. Kunde åtminstone avstyra det sistnämnda för det hade nog inte varit världens smartaste ide precis innan hon skulle sova middag.

Nu sover lillfröken och jag har gjort alla mina sysslor förutom att vika tvätten och stoppa in dem i lådorna... Igår när jag gjorde det råkade jag kliva på en knarrande golvplanka och hon flög upp ur sängen och så var de full fart igen... Vilket i och för sig va bra men det hela hade gått så mycket smidigare om jag fick vika tvätten ifred...


Ikväll slutar jag 17:30 och då är det bara att hoppa in i duschen och traska iväg till Metron. Ska äta på Athena Pallas med en vän. Restaurangen, som är grekisk (tror det framgår rätt bra av namnet...), ligger någonstans här i Alirngton. Enligt google maps kommer det ta ca 40 minuter med Metro plus en liten promenad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar