söndag 18 september 2011

Uppdatering

Wow, har varit dålig på att blogga dem senaste dagarna men det har varit lite mycket de sista dagarna. 


I fredags hade jag en lugn och skön jobbdag fast jag hade min värdmamma med mig mestadels. Vi åkte till en park där Elaine träffade några bekanta för att sy saker till någon slags basar eller var det nu va. Det där med att sy är inte riktigt min grej och jag tyckte det var bra att vi inte var där så länge. Dagen gick väldigt fort och jag fick sluta halv 4 istället för 4. Klockan 5 drog jag iväg och såg på baseball vilket var väldigt trevligt. Testade Cheese fries vilket är helt vanliga pommes som dem häller smält ost över. Otroligt gott!


Matchen gick inte så bra, Washington Nationals åkte på stryk. När jag kom hem fann jag mig utelåst... Jag kände på dörren på framsidan och den va låst, hoppades att köksdörren skulle vara öppen men nej. Tänkt precis ringa min kompis och fråga om jag kunde sova hos henne så jag slapp väcka värdfamiljen men Elaine var vaken så hon öppnade. Hon frågade om jag inte fått husnyckel så nu har jag äntligen fått nyckel till huset!


Igår var jag till Washington och såg några av Smithsonians museum, krigsmonumenten och monumenten av deras fd presidenter och deras nyaste monument av Martin Luther King. Den sistnämnda var dock ett skämt... Dem använde sig av en kinesiskt arkitekt vilket gjorde folk sura för dem tycker att det skulle ha varit en afrikansk amerikan som gjorde statyn. Den kinesiska arkitekten använde för mycket influenser från sitt hemland  så Martin Luther King avbilden ser inte ut som den man som förespråkade fred utan ser mest ut som någon som tänker spöa skiten ur alla. Jag var i DC från ca 9 på morgen och kom inte hem fören ca 16:30 och jag skulle börja jobba 7. 


Helen och Connor besätmde sig för att våldgästa grannarna och deras barn så jag fick komma och hälsa på dem. Otroligt trevlig familj! Vi stannade där till kvart i 8 vilket egentligen var lite för sent i och med att barnen ska läggas 8. Vi gick hem och de fick lite popcorn som de blivit lovade och sedan försökte Connor trissa upp Helen att göra bus vilket först inte fungerade men när det väl var dags för tandborstning blev det kaos. Lyckades få tandborstningen avklarad och dem springer upp på övervåningen och självklart så släcker lampan så jag inte ser någonting och Helen blir rädd. Hittar lampan, springer upp för trappan innan Connor hinner släcka i lampan. Kämpade med att hålla lyset tänt medan Helen bytte om och informerade Connor om att jag skulle räkna till 3 och hade han inte bytt om så skulle inte jag läsa böcker och då blev det en himla fart. 


Läste böcker och efter att ha sett till att Helens svarta fjärrilsdocka, Nalle Puh snuttefilt, rosa kanin och rosa Hello Kitty gosedjur var på plats i sängen så var det bara att försöka få Connor att samarbeta. Tände nattlampan och gick in på mitt rum och självklart började Connor krångla. Han började att säga "I'm spying on you" (jag spionerar på dig) om och om igen och i början sa jag åt honom att vara tyst men till slut var jag slut och hoppades att han skulle sluta. Helen sa åt honom att vara tyst och efter ett tag tystnade han. Då började nästa problem... Connor va snuvig så han log och snörvlade och självklart började Helen hojta "BE QUIET!" (VAR TYST!) ett par gånger tills jag äntligen fick tyst på henne. Var tyst en bra stund och jag tänkte att nu äntligen har dem somnat men då började Connor igen. Som tur va höll det inte på länge och efter ca 1½ timmes försök till nattning hade dem äntligen gett upp. 


Idag har jag mest tagit det lugnt; pratat med familj och vänner på Skype och kollat på Top Gear större delen av dagen. Hade nyss ett litet familjemöte med familjen där dem gick igenom allt på dem fina papperen jag fått med info om regler som gäller mig och barnen m.m. Väldigt korta regler om man jämför med förra familjen. Dem tycker att jag gör ett bra jobb och att jag fått in en bra rutin med att se till att barnen är ute när Connor kommer hem från skolan. Skönt att få veta att man gör någonting positivt!


Dock fick jag lite dåliga nyheter: Helen har ont i halsen... Kan bli intressant det här med tanke på att när jag blir sjuk så får jag alltid ont i halsen och har hon ont i halsen så är det nog antagligen nästintill omöjligt för mig att INTE få det. Härligt, en tjej med ont i halsen och en snorig grabb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar