lördag 3 september 2011

4 dagar kvar... 4 dagar kvar...

Det är mitt mantra just nu. Jag försöker alltid att vara glad och trevlig fast jag inte trivs här. I morse innan jag gick utanför dörren drog jag på ett leende sa godmorgon när jag gick in i köket och möttes av en glad värd pappa som sa godmorgon och en värdmamma som inte sa ett pip. Hennes första ord denna morgon var inte "hej" eller "godmorgon" utan "En städfirma kommer och städar idag så se till att snygga till på rummet och se till att ingenting ligger på golvet". Jo, hej på dig också...


Kom i alla fall iväg med grabben vid 9-tiden och vi blev skjutsade till Fort Hale och vi hade det riktigt trevligt tills 11.30 när jag tyckte att det var dags att börja traska hemåt som vi alltid gör för då är vi hemma lagom till 12 när han brukar äta lunch. Han började streta emot direkt så jag tänkte att okay, några minuter till kan vi vänta. Men sedan började han dryga sig mot en stackars 2 barnsmamma och skulle försöka dra iväg henne så jag fick nog och sa att nu ska vi gå hem. Han började skrika, kasta saker och sparka av sig skorna. När jag försökte få på honom skorna så självklart ska han försöka sparka mig. Han fick tag på en sko och slängde iväg den. 


Då tog mitt tålamod slut och jag ringde till min värdmamma vilket jag bara gör som en sista utväg för det är aldrig roligt... Ringer jag min värdpappa så är det ingen diskussion han kommer på en gång. Men nu jobbar han så jag hade inget val. När jag ringer min värdmamma då lär jag förklara varför jag ringer och om  jag inte kan lösa problemet själv. Hon undrade hur mycket snacks jag hade med mig och sa att vi inte kunde komma hem fören 12:30 pga att hon inte vill ha honom hemma när städfirman är där. Antagligen märkte hon på min irritation när jag sa att jag skulle försöka få ordning på det hela för hon erbjöd sig att skjutsa oss till en annan park för att se om det skulle fungera. Parken var dock stängd pga att de höll på att fixa efter orkanen vi hade förra helgen. 


Jag föreslog en park vi inte varit till ännu som ligger ovanför vårat hus och som länge varit stängd men dit hittade hon inte så efter ett tags funderande insåg hon att det var lika bra att skjutsa hem oss ändå. Vi kom hem ca 12:15 och då var städfirman på väg ut ur huset. Nu har jag en stunds rast innan värdmamman drar iväg någonstans. Har jag tur så kan jag försöka få grabben att sova en stund, har jag otur då blir det en intressant eftermiddag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar