onsdag 14 september 2011

Någorlunda på plus igen

Helen var småbutter när jag kom och hämtade henne; vet inte om det var för att hon hade jätteskoj i förskolan eller om hon fortfarande var butter över gårdagen. Vi åkte hem och hon fick lunch och hon krånglade genom att inte sitta ordentligt på stolen och småkäfta emot mig. Försökte få henne att gå ut och leka men hon gnällde bara så jag sa att det var dags att sova en stund. Då kom en av hennes fd barnvakter på besök en liten stund. Väldigt trevlig tjej som erbjöd sig att visa mig runt i stan. 


När hon åkt så fick jag en gnällig liten dam att sova. Hon var väldigt trött när jag väckte henne så vi läste en bok typ 3 gånger innan jag sa att det var dags för henne att sätta på sig skorna så vi kunde åka och hämta Connor. Fjäskade för den trötta lilltjejen och bar ut henne till bilen, körde till skolan och bar henne till och från skolan. Låg på plus efter det!


Connor var dock skeptisk och skulle ha en lång diskussion om vilken låt på deras skiva vi skulle lyssna på. När vi kom tillbaka till huset lekte vi i sandlådan och efter ett tag sa Connor att han skulle säga åt Elaine att dem inte ville ha mig som barnvakt längre. Jag frågade varför han inte tyckte om mig och han sa att det var pga av att dem inte fick stimma igår och jag förklarade att det var pga av att det var läggdags och han kom med den vanliga kommentaren "det får vi göra för mamma och pappa" vilket dem vet att dem inte alls får.


Helen "räddade" situationen genom att säga "mom is not going to let her go because she is way too nice!" Underbara söta lilla Helen  :) Connor var tyst efter det och han har inte sagt någonting mer om det. Dem åkte till Georgetown vid 5-tiden så jag fick huset för mig själv en stund. Ikväll ska jag lägga mig tidigt för jag ska börja lite tidigare i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar