fredag 30 september 2011

Blåtira

I och med att jag kom hem sent igår så tänkt jag att nu ska jag sova ut! Jo tjena, vaknade kl 8 när en pratglad tjej började prata och glatt springa nedför trappan och slutligen drämma igen dörren. Stannade dock kvar en stund i sängen och sedan gjorde jag mig i ordning och kollade på CSI:NY. Gick ned en vända vid lunch men då var inte familjen hemma och sedan återvände jag till mitt rum. Dem tror säkert att jag sovit hela förmiddagen...


Var ledig till kl 14 då var det dags att jobba fram till 16. Jag såg till att tösen sov middag och sedan gick jag ner för att städa lite i lekrummet och hobbyrummet. Slutade med att jag satte mig och ritade en stund... När jag väckt tjejen lekte djuraffär tills Elaine hämtat Connor. Vi lekte lite till innan det var dags för middag och jag kunde se att Connor inte var så pigg. Tror han håller på att bli sjuk; han är hes och hostig. 


Efter middagen vilade jag en stund och sedan var det dags för hela familjen att spela baseball, det var riktigt skoj! Vid 19-tiden drog föräldrarna iväg på en date och barnen fick lite kvällssnack och ca 45 minuter bröt helvetet lös. Förstår inte varför dem alltid sköter sig exemplarisk när mamma och pappa är hemma men när jag nattar dem så är det super skoj att springa runt och skrika. Lyckades med nöd och näppe få dem att borsta tänderna. Sa åt dem att gå upp och jag kom på att jag måste hämta Helens leksakskatt i lekrummet som hon alltid sover med. 


Vet inte riktigt hur det gick till men tydligen så släckte Connor lampan när Helen kommit up på övervåningen. Kaos utbröt och båda två börjar gråta. Har in dem i deras rum och sitter med två gråtande barn i famnen. Tydligen har dem krockat med varandra så nu lär jag förklara för Elaine varför Connor kanske kommer vakna upp med en blåtira... Dem kommer hem kl 1 i natt och jag får inte plats att förklara allt på en liten whiteboard tavla så jag lär nog vara uppe tills dess och jag ska upp otroligt tidigt i morgon för att åka till Maryland. Gissa vem som kommer sova i bilen? Lär i alla fall vara uppe till kl 1 för Connor är orolig. Han gråter men jag får inte fram varför och jag är inte övertygad att han är helt vaken när jag pratar med honom. Lugnar han inte ner sig snart ska jag bära ner honom till hans mammas och pappas säng så han inte väcker Helen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar