fredag 2 september 2011

Ledig dag

I min nuvarande familj betyder fredagar att jag är ledig. Det är min enda lediga dag på hela veckan så av förståeliga skäl är den min favorit dag. Hade rejäl huvudvärk igår kväll, nästintill migrän så jag lade mig tidigt och sov till 9 i morse men gick inte upp fören 9:30. 


Idag ska jag inte göra ett dugg förutom att jag ska slänga in tvätt i tvättmaskinen. Skulle behöva gå till affären och fixa en telefon som är förbetald... Hade egentligen bara tänkt köpa ett refill kort men här köper man tydligen en telefon också. Det som är bra är att den bara kostar lite över 100 svenska kronor och då kan man överleva att man får en Nokia. Det som känns onödigt är att jag bara kommer behöva ha telefonen en enda dag. Vill ha den på onsdag när jag ska åka till den nya värd familjen ifall någonting skulle strula och jag behöver komma i kontakt med dem eller att dem måste meddela mig någonting. 


Tror dock ett den "lilla" promenaden får vänta till på måndag. Jag känner att mina ben behöver vila då jag i genomsnitt går minst 5km om dagen med en grabb som halvt går baklänges. Det i kombination med att jag tror jag håller på att bli förkyld gör att jag kan få mjölk syra i benen av att gå från mitt rum till köket. Så det får bli en mysa med katten dag idag! Kommer sakna lilla Demi när jag åker! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar