söndag 4 september 2011

Jobba kväll

Idag är jag ledig till 16:30 (vilket är om ca 30 min). Jobbar kväll idag då min värdfamilj ska iväg och äta middag med några vänner. Var till apoteket om man nu kan kalla det ett apotek när det är mer som en liten minibutik där man även kan köpa saker man hittar på ett apotek... Skulle i alla fall ha en kräm till mina stackars fingrar som drabbats av eksem. Har inte haft eksem på något år nu men det är väll det att jag är spänd 24 timmar om dygnet så kroppen orkar inte med och ger mig väldigt konstiga symtom. 


Hade i alla fall tagit reda på den aktiva substansen i Fenuril och använt mig av Google för att ta reda på i vilken sorts salva som den fanns i och hittat en som verkade användas flitigt här. På apoteket hade dem dock aldrig hört talas om den men dem var jätte snälla och letade igenom varenda hylla med salvor för att hitta den. Dem kunde inte hitta den men dem hittade en hydrokortison salva som jag tydligen skulle fått om jag gått till en hudläkare med mina bekymmer. Den är rätt bra faktiskt! Får använda den 3-4 gånger om dagen och nu behöver jag inte klia ihjäl mina stackars fingrar. Unnade mig även en Pepsi och 1 snickers när jag var där...


Nu ska jag som sagt snart jobba, blir förhoppningsvis en skön kväll. Sysselsätta grabben ett tag, laga mat, ge lite frukt till efterrät och sedan sätta igång en film tills han är redo att gå och sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar