lördag 24 september 2011

Rain Garden

Gårdagen var en riktigt skön dag; jag skulle bara jobba mellan 14-16. Elaine hade frågat mig dagen innan om jag ville åka med till Nature Center och jag hade sagt ja men i morse var jag inte lika motiverad... Men jag hängde med och det var riktigt trevligt! Dem hade ett program där för barn i Helens ålder så dem fick lyssna på en berättelse och sedan gå ut för att hitta saker som stod på en lapp t.ex svamp. Efter det fick dem gå in igen och rita, och klappa en sköldpadda. Det var riktigt trevligt att vara där. 


Efteråt hade Elaine lite ärenden att göra och så gick vi in på Starbucks för hon ville ha kaffe och så köpte hon varm chocklad med vispad grädde år mig och Helen. Det var riktigt gott! Sedan blev jag hemskjutsad för jag hade inte lust att åka iväg och äta lunch med Elaine, Helen och en annan familj. Passade på att höra av mig till familj och vänner istället. 


Dem kom hem strax efter 14 och då hade jag vikt lite tvätt och stoppat ner dem i lådor. Läste en bok för Helen  och sedan sov hon till 15:20. Vi lekte djuraffär tills Connor kom hem, då drog vi iväg till Rain Garden. En slags trädgård som bara är rolig när det regnar. Dem har gjort en lång sluttande ränna ner till en bäck, de har behållare som samlar upp vatten och så åker vattnet ut genom små hål på ena sidan. Det är helt enkelt ett ställe där barn kan springa runt och plaska och leka i vattnet vilket var riktigt skoj!


Till middagen fick vi gäster som stannade cirka 1½ timme, en av Connor och Helens kompisar och hans mamma. Riktigt söt liten kille! Senare på kvällen gjorde vi en lägereld och gjorde Smores; först tar man en marshmallow och grillar den ett tag; sedan tar man 2 st kex (Graham crackers) och en bit choklad från en Hershey Bar och gör som en smörgås av det hela. Otroligt gott! 


Barnen och Ed tältade på altanen inatt; jag och Elaine valde att sova i våra egna sängar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar