söndag 4 september 2011

Hörselskador...

Började jobba 16:30 idag och familjen försvann ut genom dörren ca 17. Eller ja, efter många försöka. Min värdpappa gick ut och kom tillbaka och ut igen vilket inte var så lyckat. Stackars killen var helt förtvivlad och självklart måste han ju skrika. Det är ett under att jag inte blir hörselskadad när han sätter igång. Första gången pappan gick var det milt och det hade gått över lagom tills han kom tillbaka och då började det om igen. 


Pojken sprang in i mitt rum och skrek och bankade på fönstret medan han såg sin mamma och pappa köra iväg. Lyckades få ut honom i vardagsrummet där han började slänga saker på mig. Försökte sätta honom ner i soffan vilket gjorde att han började sparka på mig. Bestämde mig då för att försöka få igång en film samtidigt som jag duckade för flygande leksaker och blockerade slag. Fick igång Star Trek och lämnade rummet och efter en stund lugnade han ner sig. Fick lite onyttig snacks och sedan började jag laga mat. Märktes att hans urflippning tagit musten ur honom för medan jag lagade mat låg han utslagen på soffan och jag trodde nästan att han skulle somna. 


Efter middagen fortsatte vi att se på Star Trek och när det var slut blev det bad och sedan bestämde jag mig för att vi kunde titta klart på filmen Up som vi började med igår. Jag nattade grabben kl 8 för då höll han på att somna på soffan. Är egentligen lite tidigt för honom mot vad han brukar gå och lägga sig men skönt att han sover i alla fall. Nu ska jag vänta på att värdförädrarna kommer hem så jag kan fråga hur och om jag jobbar i morgon. I morgon är det Labor Day här så dem flesta, inklusive min värdmamma är lediga och barnen är hemma från skolan. Så antingen så tar hon honom (vilket inte kommer inträffa) eller så får jag en heldag i morgon (mer troligt). Bäst att dubbelkolla i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar