torsdag 1 september 2011

Tillbaka i skolan

Idag blev en liten udda dag. Jag gick upp klockan 6 och var färdig och gick ut i köket halv 7 eftersom A skulle upp 6:45. När jag kom ut satt min host mom och åt frukost och hon informerade mig om att hon skulle ta hand om honom första skoldagen. Jag gick tillbaka in till mig och kröp ner under täcket och sov till 9.

Då jag inte jobbade på morgen har jag spenderat ca 2 timmar på förmiddagen med att sortera leksaker i olika boxar beroende på om det var hårda eller mjuka leksaker. Har även sorterat en massa pussel och andra små saker. Känns rätt onödigt med tanke på att i morgon kommer jag få plocka fram allting från bakom soffan och under vardagsrumsbordet igen. Plus att ca 10% av leksakerna har förflyttats ner i källaren.

Ska strax börja min andra del av arbetsdagen, snart kommer A hem från skolan och då blir det ut i det vackra vädret! Blir nog en till tur till Nathan Hale Park för att kasta sten i havet. Nathan Hale Park ser dock mycket annorlunda ut nu efter orkanen Irene. En pir är bortspolad och dem flesta småstenarna är ute till havs. Det är sand över den boardwalk som går en bit längs havet vilket det inte varit tidigare. Det är även en stor avsats mellan gräset och sanden på cirka en halvmeter på vissa ställen.

2 kommentarer:

  1. Hej!Hade kanske varit bättre att få reda på det på kvällen innan.....Ja nu har det tillkommit fler alternativ på rull-listen sedan jag kollade igår!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har även lagt till alternativet att kommentera anonymt ;)

    Håller med om att hon kunde sagt det innan!

    SvaraRadera