lördag 10 september 2011

Händelserik dag

Idag har jag gjort så himla mycket att jag knappt vet vart jag ska börja!


Vi drog iväg strax innan 10 till Alexandria där vi besökte Torpedo Factory Art Center nere vid hamnen. Anledningen till att stället heter så är för att förr i tiden så tillverkade dem torpeder där... Dem hade ett stort event för barn där dem fick vara med på olika stationer och göra konstverk. På ett ställe fick dem t.ex välja ut ett tuggummi (fanns olika färger att välja på) och sedan placera det på en tavla dem ritat. Dem hade ritat en svart vit bild och gjort områden där dem skrivit vilken tuggummi färd som skulle vara där. Så hade någon tagit ett tuggummi som var rosa så skulle den personen fästa tuggumit i det område där det stod rosa. 


En bit ifrån centret så satt en man och spelade musik på vattenfyllda vinglas. Han spelade riktigt fina långa låtar och det lät otroligt häftigt!







Det var marknad i Alexandria idag där dem sålde massor med tavlor så vi gick och tittade en stund. Det fanns en man som gjort en stor tavla som ett pussel. Tavlan var inte färglagd utan barnen fick gå fram till tavlan, välja en pusselbit och färglägga den. Det blev väldigt snyggt!


Vi hade lunch på ett ställe som kort och gått hette Fish Market och jag provade Fish & Chips, kanongott! Ska helt klart äta det igen någon gång. 


Vi drog tillbaka mot hamnen och gick på en taxibåt som tog oss till National Harbor där vi såg ett coolt konstverk i sanden. Vi gick sedan till ett ställe som heter Lounge Zone där barn kan komma och göra lite olika roligheter. Efteråt gick vi till The Gaylord National Resort and Convention Center där det var tänkt att vi skulle åka karuseller m.m men det var inställt. Vi var dock in på det mest fantastiska hotell jag någonsin sätt! Marmor i lobbyn och dem hade en trädgård inne i hotellet. Hotellet var som ett helt vanligt hotell inuti ett växthus så dem hade hotelllägenheter omringat av glas. 






När vi var nöjda åkte vi tillbaka till Alexandria och gick in på en Ben & Jerry's och köpte glass innan vi åkte hem. När vi kom hem vilade vi en liten stund innan jag och min host dad Ed drog iväg på min "körlektion". Fick köra bil för första gången i USA och både jag och Ed var så pass nöjd med min körning att jag nu är betrodd att köra barnen till skolan! Fick till och med köra till Helens skola och jag är så glad att bilen har GPS! Lär mig nog vägen till slut men i början kan det vara skönt. Det var speciellt skönt på hemvägen då vi helt plötsligt körde mitt i smeten och inte på småvägar. Men det gick bra fast jag körde en bil som kändes som en buss... Kanske för att det är en mindre variant av minibuss... 


Nu ska jag se klart på en film som jag började med igår. Lär vara pigg och utvilad i morgon! Blir hämtad 10:30 och sedan bär det av mot tunnelbanan och iväg och se på en baseball match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar