lördag 3 september 2011

Bra dag till slut

Grabben flippade ur totalt när hans mamma åkte; först var han nere i källaren och var skit förbannad eftersom hans mor gick ut till bilen genom garaget. När han slängde iväg sin sko mot ett fönster så sa jag åt honom att gå upp på övervåningen och han sprang genast in på mitt rum och stod vid fönstret och var helt förtvivlad. Stackaren trodde han skulle få umgås med sin mor men hon orkar inte med honom...


Efter att ha stått och skrikit en stund vid fönstret såg jag till att han kom ut därifrån och jag satte igång filmen Up och då lugnade han ner sig. Efter 20 minuter stängde jag av och sa att det var dags att gå på toa och efter det är det lätt att få honom att gå och lägga sig. Han tog en rejäl middagslur vilket nog var skönt för oss båda två. 


Vid middagen idag fick jag goda nyheter; i morgon är jag ledig fram till cirka 16:30 i och med att mina värdföräldrar ska iväg och träffa några vänner och äta middag hos dem. Kvällarna brukar vara ganska okay; se till att han äter middag, lite frukt till efterrätt, se till att han får sin medicin, sedan kan man titta på film med honom tills det är dags för honom att sova. Skönt att få sovmorgon i morgon även om jag antagligen kommer bli väckt av först en kelsjuk katt som kollar om jag är vaken genom att nosa och buffa på mitt ansikte och sedan blir jag väckt av en pratglad grabb. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar