måndag 19 september 2011

Shoppat

Idag satte vi fartrekord i att komma till skolan, Connor åkte sparkcykel och jag joggade. Efter att ha lämnat av honom gick jag till Ballston Common Mall där jag hade tänkt fynda fler tröjor, blev dock väldigt besviken på utbudet av klädaffärer... Dock hittade jag en riktigt snygg kappa!


Jag tyckte min hostmom sa något om ett köpcentrum med typ 300 affärer så jag får ta och fråga vart den ligger... Måste verkligen skaffa fler tröjor så jag slipper tvätta typ var 3e dag eller något sådant. Börjar bli rätt irriterande vid det här laget. 

Kom hem åt lunch och drog iväg för att hämta Helen, hon blir inte så glad när jag kommer och hämtar henne. Varje gång hon ska hämtas så hoppas hon att det ska vara hennes mamma och hon blir lika besviken varje gång när hon ser att det är jag som kommer. Går dock över så fort vi kommer iväg som tur är och när hon fått i sig lite lunch är hon på bra humör. 

På måndagar brukar en del mammor från Helens skola träffas i en park i närheten så idag åkte vi dit så Helen fick leka med sina kompisar. Den här gången var det rätt många där och vi ska dit i morgon och träffa en kille som heter Oliver. 

Vi hade en riktigt trevligt stund där och sedan åkte vi hem och för första gången så gick resan till och från hennes skola kanonbra, körde inte fel en endaste gång! Börjar äntligen få grepp på några ställen i den här staden i alla fall. 

Vi åkte hem och Helen fick sova middag innan vi åkte och hämtade Connor. Märks att ingen av dem är speciellt pigga just nu, båda håller på att bli förkylda. Tänkte ta med dem till en park idag men det blev lek i sandlådan på baksidan istället. 

Idag hade jag totalt glömt bort att jag skulle ha hand om nattningen så jag blev lite överraskad när Ed sa att han bestämt sig för att inte gå på skolmötet och skulle ta hand om nattningen. Tack och lov för klockan är snart 10 över 8 och jag är jättetrött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar