onsdag 28 september 2011

28 September 2011

Det går bättre med att få iväg Connor till skolan men det ska gärna diskuteras en evighet innan vi kommer ut genom dörren. Idag regnade det och åskade på morgonen så vi tog bilen; vilket också ledde till diskussion... Varje morgon när jag säger att vi ska gå så vill han ta bilen och nu, bara för att vi tog bilen så ville han inte åka bil... Varför göra livet lätt för sin nanny? Dessutom har han garanterat bevisat att män inte kan göra två saker samtidigt; han ska alltid prata medan han sätter på sig skorna men det går inge vidare... Han kan inte dra på sig skorna medan han pratar och jag försöker få honom att vara tyst och dra på sig skorna. 


Med tjejen går det skapligt; oftast när jag hämtar henne får jag ibland lov att vänta på att hennes kompis blir hämtad för annars vägrar hon följa med. Jag har inga problem med det i och med att jag ändå inte har bråttom någonstans och pojkens mamma är väldigt trevlig att prata med. Idag tog det dock en stund innan Helen ville säga hej då till henne och sedan skulle det gnällas över hur långt ifrån dagiset jag parkerat. Man kan ju dö om man måste gå längre än 10 meter... Vi åkte i alla fall till Fort Scott; en rätt trevlig park där vi vanligtvis brukar vara på måndagar. Men i morse bad Helen mig att ta med mig hennes lunch så jag tyckte det passade bra att äta den i parken. Hon åt lunch och lekte ett tag men blev sedan väldigt klängig. Frågade om det var dags att åka hem och sova middag men hon sa nej. Tänkte okay väntar en stund; sedan bara någon minut efteråt kom hon och lade huvudet i mitt knä så då sa jag att nu åker vi hem. "Lovar du att kommer vi hem innan jag ska sova middag så kan vi leka en stund?" frågade hon. "Ja, det kan vi göra" svarade jag för att få med henne till bilen. Vi kom inte långt innan hon somnade. 


Ikväll var jag barnvakt medan föräldrarna gick ut på en date. Dem åkte kl 8 och då hade dem redan nattat barnen. Spenderade kvällen med att ta ut kläder ur torktumlaren, vikt dem och ställt tvättkorgen på övervåningen. Sedan såg jag ett avsnitt av NCIS och började se på CSI:NY men då började Connor göra ljud. Var upp till honom och frågade om han var okay. Han snodde runt i sängen men när jag pratade med honom vände han sig och verkade somna om. En kort stund senare kom föräldrarna hem och Connor började göra ljud ifrån sig igen. Han sover just nu i sina föräldrars säng. 


Ska strax gå och lägga mig så jag orkar gå upp i morgon. börjar alltid 7:30 på torsdagar istället för de vanliga 8:15. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar