torsdag 15 september 2011

Playdate i Alexandria

I morse började jag 7:30 för att föräldrarna skulle till jobbet tidigare än vanligt. Det är skönt att jag i alla fall inte behöver göra frukost i den här familjen för på torsdagar äter dem någon konstig variant av kanelbulle...


Elaine åkte när dem åt frukost och Ed åkte när dem var färdiga. Sedan skulle Connor testa gränserna igen men han kom ingen vart med dem fasonerna. När jag sa att det var dags att sätta på sig skorna och gå till bilen sa han att han ville gå. Jag informerade att vi inte skulle hinna och han tjafsade en stund till men insåg att det var lönlöst. Åkte och lämnade av Connor i skolan där Connor och Helen fick varsin penna av en brandman!


Sedan åkte jag och Helen iväg till Alexandria för att träffa Helens bästa kompis Potter och en annan Au Pair från Mexico. På vägen dit fastnade vi i bilkö då de håller på att bygga om eller reparera en del av motorvägen. Vi var lite sena och jag var lite små orolig för Elaine hade sagt att det skulle vara svårt att hitta deras adress för av någon anledning gick det inte att skriva in deras husnummer. Tydligen fick dem för sig att flytta gatan dem bor på...


Hon gav mig beskrivning hur jag skulle hitta dig men när GPS:en sa att jag var framme så var vi på rätt gata så det var bara att leta reda på husnumret. Gjorde min första fickparkering sen jag fick körkort för 2 år sedan, gick förbaskat bra trots stor bil (kör en Mazda 5). Bilen är superbekväm att köra och lätt att hantera. Helt underbar! Otroligt lättförståelig farthållare dessutom...


Vi var där i ca 1 timme och hade riktigt trevligt. När det var dags att åka hem så skulle Helen krångla och det slutade med att den andra nannyns mamma bar ut Helen till bilen åt mig och sa att hon måste lyssna på mig. Hon var lite butter ett tag men det var mest för att hon var hungrig.


Då vi redan var sena var det inte så roligt att hamna i bilkö och att jag svängde fel på ett ställe gjorde inte saken bättre. Här är man inte direkt kaxig vid filbyten... Vi skulle behövt åkt hem och Helen skulle ha ätit halva sin lunch innan klockan tolv men när vi svängde in på uppfarten var klockan 11:57 så det var in fort och hämta yoghurt och vindruvor och sedan iväg igen. Snurrade lite för att hitta stället vi skulle till och när vi kom dit visade det sig att Helen var den enda i dansgruppen. Hon ska få byta dansgrupp så att hon får några att dansa med. 


Efter baletten (som hon tyckte var jättekul trots gnäll att hon inte ville dit) åkte vi hem och åt lunch. Vi spelade lite spel innan det var dags för henne att sova middag. Efteråt läste vi en bok och åkte iväg och hämtade Connor och då gick allting utför...


Hämtningen gick bra och han var nöjd och glad över att slippa gå hem för vädret var inte så bra. Han berättade vad han gjorde i skolan vilket han vägrade göra igår. Han gnällde inte på vägen hem eller någonting. Men när vi kom in genom dörren började han ställa sig på soffan och hoppa mot mig för att jag, av någon anledning inte fick vara i närheten av Helen som jag bad ge mig burken med vindruvor som jag glömt kvar i hennes väska. Sedan fick han Helen att hjälpa honom bygga en mur som inte jag fick passera... Det är rätt intressant att han ena stunden säger att han inte gillar mig och "jag ska berätta för mamma att..." och så fort föräldrarna är hemma så vill han gärna leka med mig och spela spel. Skit drygt! Och det är knepigt att hantera 2 envisa ungar som gaddar ihop sig mot mig. Har inte varit i den situationen förut.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar