måndag 31 oktober 2011

Halloween

Idag är det Halloween och självklart har barnen gått runt en vända runt kvarteret i sina snygga dräkter. Helen var en pumpa, Connor var en sopbil och Ed drog på sig en sopsäck och var Connors sopor. Jag hade faktiskt köpt en kostym men den funkar inte riktigt när det är kallt och jag vill inte riskera att bli förkyld. Jag tycker det är ett under att jag inte blivit sjuk med tanke på att barnen snorar konstant och båda hade öroninflammation för inte så länge sedan. 


Halloween är verkligen stort här. I ca 2 veckor har jag sett grannarna börja pynta sina trädgårdar och hus med Halloween saker. "Mitt" hus har spindelnät och lite allt möjligt på verandan plus en riktigt cool pumpa! Grannarna har allt från en jättestor spindel som kryper på veranda-taket till en kyrkogård i trädgården... 


Det var rätt skoj att gå runt med barnen och Helen var riktigt ivrig och småsprang. Hon såg hur gullig ut som helst i sin pumpadräkt och hennes små fötter som skyndade fram på trottoaren. När dem kom hem hällde dem ut sitt godis på vardagsrumsmattan och det var inte lite godis dem lyckats samla ihop! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar