måndag 17 oktober 2011

Mild hemlängtan

Dem senaste dagarna har jag fått någon slags jullängtan. Tror det började när jag och en kompis var till Target och dem hade redan smyg startat med julsaker. Sen var jag och Patrick till ett köpcentrum i förrgår och dem hade en butik med bara Yankee Candles och jag kom ihåg att jag har ett sådant ljus hemma som doftar kanel. Jag har bestämt mig för att, om jag får tända doftljus för familjen, så vill jag ha ett sådant ljus till jul. Har funderat lite på hur jag skulle vilja dekorera mitt rum inför julen. 


Och när jag tänker på julen så inser jag att jag ska spendera julen med en familj som inte är min familj medan hela min familj ska samlas hemma hos mamma och pappa. Och det känns lite konstigt. Vartannat år samlas alla 3 syskonen och firar jul hos mamma och pappa och i år är jag långt borta. Det blir första gången i mitt 23 åriga liv som jag inte spenderar julen tillsammans med min underbara familj! ♥


Så japp, lite hemlängtan har jag men det vore ju sorgligt om jag inte saknade familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar