lördag 8 oktober 2011

Chili

Igår var jag ledig så jag passade på att åka till Target med min brittiska kompis. Vi gick runt och tittade lite och sedan gick vi till Starbucks. Var roligt att träffas igen, det var ett tag sedan och vi har en tendens att bara träffas när vi ser på baseball ihop. 


Umgicks med henne från ca 9:30 till 10:30. Kom hem och ringde familjen för att sedan gå ner och träffa Helens kompis Potter, hans mamma och lillasyster. Åt pizza till lunch och spelade baseball. Jag tycker verkligen om att umgås med Potters mamma. Hon är jättetrevlig och hon har besökt Sverige så hon har oftast hundra frågor till mig om Sverige. Jag meddelade att norra delen av Sverige fått snö och hon hade massor med frågor om våra renar...


När dem åkt hem vilade jag en stund innan jag gjorde mig i ordning och stack iväg till DC. Vi åt Chili på samma ställe där President Obama föredrar att äta Chili. Vi testade även deras Fish & Chips som var helt otroligt god! Har testat Fish & Chips en gång förut och det var i Alexandria. Den Fish & Chips jag åt igår är helt klart den bästa jag någonsin ätit! 


Vi promenerade runt i området ett tag innan vi tog Metron till den finare delen av DC och det var riktigt trevligt att gå förbi Capital Building i mörkret med alla spotlights. Det var också fascinerande att se hur otroligt tomt det var på gatorna en fredagskväll. Det brukar alltid vara fullt med folk som är och tittar på Capital Building under dagarna men då på kvällen var det mest polisbilar man såg och inte mycket folk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar