torsdag 13 oktober 2011

Norfolk

I söndags gick jag upp tidigt (dock inte så pass tidigt som jag skulle för jag försov mig...) och tog Metron. Drog till metro stationen Rosslyn och sedan bar det av mot Reagan National Airport där vi hämtade upp väldens fulaste hyrbil, någon slags KIA. Är dock tvungen att erkänna att under dem 2 dagarna vi spenderade i Norfolk så började jag gilla den där bilen...


Resan tog ca 3½ timme och vi började vårt äventyr med att gå på Nauticus där dem har lite allt möjligt. Dem har några fiskar i akvarium och ett museum som innehåller modeller av gamla krigsfartyg. Man kan även traska runt på krigsskeppet USS Wisconsin. 





Vi var där några timmar, åt mellanmål och sedan vandrade vi i hamnen innan det var dags att kliva på en stor segelbåt som skulle ta oss på en 2 timmar lång tur. Det var en otroligt trevlig tur med en trubadur som spelade skaplig musik och en otroligt vacker solnedgång. 





Efter segelturen blev det middag på en trevlig restaurang med ett väldigt konstigt namn. Blev krabbkakor och till efterrätt någon slags chokladboll med nötter i och grädde ovanpå. Otroligt gott! Sedan bar det av mot hotellet och det första vi gjorde efter att ha checkat in var att promenera på Virginia Beach.


Nästa dag blev det en tur till en botanisk trädgård som var den största jag någonsin sett och vi hann inte ens se hälften av den. Vi hade nämligen 1 timme på oss innan det var dags att bege sig mot hamnen igen. Vi klev på Victory Rover som skulle ta oss till Norfolk Marine Base. På vägen dit fick vi veta historia om hamnen och lite annat. Dem hade även 3 krigsskepp på lagning och dessa skepp kunde man se från hamnen. Tog ca 1 timme att ta oss till Norfolk Marine Base vilket var en otrolig upplevelse för mig som gillar krigsskepp, speciellt hangarfartyg. 






Efteråt var det dags att bege sig hemåt med 1 stop i Fredricksburg för middag. Under den här helgen har vi insett att vår musiksmak skiljer sig en hel del... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar