fredag 14 oktober 2011

Fyndat!

På söndag är det Helens födelsedagskalas och det krockar med när jag ska på någon slags grej på Vita Huset. Enligt min värdpappa var Vita Huset öppet för allmänheten förut men nu lär man ha biljett från en ambassaddör eller någon som jobbar där. 


Fick lite dåligt samvete över att jag missar Helens födelsedagskalas men när jag pratade med min värdpappa så var det en självklarhet att jag skulle till Vita Huset så det känns bättre. Fixade dock en present till Helen igår kväll från Amazon.com. Köpte en översättning av en Pippi Långstrump bok. 


Det jag gillar mest med Amazon.com är att man klickar i att det är en gåva och så slår dem in paketet i jättefint omslagspapper för bara några dollar extra plus att man kan skriva en hälsning utan extra kostnad. 


Passade även på att köpa ny handsfree till min mobil. Den jag har nu håller på att ge upp, den högra "örondelen" har gått i 3 delar och den andra får musiken att låta som om dem spelar musik i en burk. Dock stod inte min modell med på listan över kompatibla mobiler men det är samma kontakt som till min mobil. Och skulle den inte passa så känns det som att det kvittar... Köpte dem för 40 svenska kronor och i Sverige hade jag fått betala ca 300 kronor. 


Det som är drygt är att jag fick Helens bok idag på grund av att jag testade någon slags premium användar grej som skulle ge mig gratis frakt för att få prova på hur premium är och sedan kunde jag avsluta prenumerationen utan kostnad. Men min handsfree såldes (som jag förstod det) av en person eller företag som inte var Amazon.com men som har produkter på deras hemsida. Detta betyder att det kommer ta lite längre tid för min handsfree att komma hit. Jag använder dock inte min svenska mobil ofta då den mest är som en MP3-spelare för mig just nu. Men det vore nice att kunna promenera och lyssna på musik eller lyssna på musik när jag sitter på Metron. 


Jag har dessutom funderat på att fråga om det är okay att jag köper en ny mobil och sätter i sim-kortet jag fått av min värdfamilj i den nya mobilen. Har just nu en gammal Nokia som verkligen gjort sitt. Varje gång jag stoppar ner mobilen i jeansfickan så åker bakstycket av. Så nu har jag en ursäkt för att kunna köpa mobilen jag suktat efter i månader! Den är dessutom billigare här plus att den har 4G iställer för 3G som den i Sverige har. 


Nog svamlat om teknik. Nu ska jag ta och sova, i morgon ska jag jobba 2 timmar. Familjen ska på någon slags höst festival och föräldrarna är volontärer där och jag behöver bara hålla ett öga på barnen. Efter det ska jag försöka hitta ett par snygga (men bekväma) skor till klänningen jag ska ha på söndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar