lördag 29 oktober 2011

Vilse på kyrkogården...

Igår bestämde jag mig för att dra iväg till Arlington National Cemetary och leta efter 2 gravar. Dagen innan hade jag varit osmart att ta ut kartan ur kamerväskan och när jag gick förbi Visitor Center för kyrkogården tänkte jag "Äh, jag behöver ingen karta, hur svårt kan det vara att hitta sektion 1?" Jag kommer aldrig tänka så igen... Jag gick in på kyrkogården och hittade en stor tavla, letade reda på sektion 1 och tänkte att det här blir lätt. Jag skulle bara behöver gå bakom John F Kennedy's grav och sedan bara fortsätta rakt på! 


Medan jag gick runt John F Kennedy's grav hittade jag sektion 2 och tänkte att snart kommer sektion 1... Hittade sektion 37 och uppåt och vände när jag närmade mig utgången. Började gå tillbaka, lyckades hitta en tavla precis vid sektion 2. Jag behövde som sagt bara gå runt John F Kennedys grav och jag skulle se till att ha sektion 2 på min vänstra sida. Gick runt Kennedy's grav, hade sektion 2 på min högra sida och vips så var jag bland sektion 19. Valde att gå över en bro vilket visade sig vara fel väg och hamnade vid den okände soldatens grav. 


Tänkte först se vaktombytet igen men såg på klockan att det hade redan börjat, insåg även att jag varit där 1 timme redan. Insåg att jag måste ha karta med mig och gav upp och gick mot vad jag trodde var utgången... Jag blev rätt paff när jag insåg att jag var på väg tillbaka mot tavlan jag hittat förut och det var bara att ställa sig där och försöka hitta utgången. Lyckades till slut hitta ut, tog Metron tillbaka till Ballston och gick in på Ballston Mall, hittade Starbucks och tröstade mig med varm choklad med visspad grädde! ♥


Idag tänkte jag göra ett nytt försök men det spöregnar. Lär dock traska iväg till Boston Mall och köpa guldiga skor på rean som jag kan ha till min halloween klädsel. Ikväll drar jag och min Brittiska polare till Georgetown för Halloween party. Jag är inte riktigt upplagd för det hela... Kommer frysa ihjäl och dem har hotat med snö. 


Här är min halloween kostym; 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar