måndag 24 oktober 2011

Smartaste 6-åringen

Idag kunde jag inte låta bli att förundras över hur otroligt smart Connor är. Han är som en svamp! Vi började prata om dinosaurier, hur vi kom in på ämnet är jag inte helt säker på. Men han är så otroligt smart! Vi diskuterade huruvida en T-rex kunde ta sig upp igen med hans korta armar om han föll. Connor undrade hur dem som gjorde bilderna i hans bok kunde veta vilken färg dinosaurierna hade. Vi kom in på hur dinosaurierna dog ut och jag berättade för honom om istiden och mammutarna. Han hade aldrig hört talas om dem förut så jag förklarade hur dem såg ut; att dem påminde om elefanterna fast dem hade brun päls och Connor undrade hur dem kunde veta att mammutarna hade brun päls. Jag slår vad om att den dag han börjar läsa historia i skolan så kommer han sitta fängslad framför läraren och ställa tusen frågor! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar