söndag 2 oktober 2011

Ändrade planer

Igår var det tänkt att jag och en vän skulle hyra en bil och dra iväg till Maryland men vädret var riktigt dåligt så det blev en heldag i DC. Jag var iväg och såg Air & Space Museum där dem har flygplan från första och andra världskriget, lite olika farkoster dem försökte skicka upp i rymden m.m. Riktigt trevligt museum faktiskt! Efter det blev det frukost (klockan 11:30) på en trevlig restaurang. 


Efteråt gick vi till Crime & Punishment museumet som är otroligt häftigt! Dem har delat upp museumet i olika tidsperioder och det var mycket intressant hur brott och straff var för i tiden. Se olika typer av mordvapen. Den enda delen av museumet jag inte kunde se var delen om dödsstraff. Blev förbannad bara jag såg vad delen handlade om och gick vidare till nästa. Det var i alla fall ett riktigt trevligt museum men rätt mastigt. Om man vill läsa all information om varje objekt tar det ca 2 timmar att ta sig igenom museumet. Vill man bara fokusera på vissa delar eller bara se objekten så tog det ca 1 timme att ta sig igenom museumet. 


Det blev ännu ett besök vid krigsmonumenten så jag kunde ta bilder i och med att jag inte hade kameran med mig förra gången. Blev några riktigt bra bilder; dock var Vietnam-monumentet riktigt knepigt att fotografera. Det är ett otroligt stort monument och det är svårt att få fram på ett bra sätt hur stort det faktiskt är. Det enda enkla monument att fotografera är monumentet över Koreakriget. 






Vi gick vidare mot Vita Huset där det blev några fler fina bilder på båda Vita Huset, polisbilar och Secret Service bilar innan vi drog iväg mot en trevlig restaurang med hemmagjorda hamburgare. Tydligen så är det president Obamas favoritställe, han äter där ca varannan månad. Jag har glömt namnet på restaurangen annars hade jag gjort smygreklam för den. Rekommenderas verkligen till den som kommer till DC! Hemmagjorda hamburgare och pommes. 


Såg på amerikansk fotboll och umgicks resten av kvällen. Kom hem ca 1:30 och fick i alla fall sova till 9:30. Idag har jag mest tagit det lugnt; städat på rummet och lagt upp nya bilder på Facebook och hört av mig till familj och vänner. Älskar er! ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar