lördag 22 oktober 2011

Så fruktansvärt kallt

Det är 16 grader ute och helt okay, inne vill jag inte ens veta hur kallt det är men det känns som det är kallare än 16 grader... Det lustiga är att jag har craftställströja, t-shirt och min tjocka Haglöfströja på mig och jag fryser som bara den men mina kinder är röda. Oroväckande men känns inte som feber ändå. Har ändå inte tid med sådant för jag har fullt upp med en massa äventyr!


Ikväll blir det film hemma hos en Au Pair kompis. Var på ett Au Pair möte idag där alla Au Pairer och deras familjer var samlade från alla 7 områdena runt omkring här. Så nu har min värdfamilj träffat min Brittiska vänn och hennes värdfamilj. Eventuellt blir det en playdate med "hennes" barn i framtiden då flickorna är lika gamla som Helen och Connor. 


I morgon blir det otroligt muntert! Eller inte... Ska iväg och gå på ett museum om förintelsen och det blir antagligen även en sväng till Arlington National Cemetary. Känns ändå lite passande med tanke på att det är Halloween. 


På tal om Halloween så lär jag fixa någonting att klä ut mig till; Connor föreslog spöke vilket jag tyckte var en kanonbra ide! Jag råkade även nämna att jag är bjuden på en födelsedagsfest nästa lördag men kom sedan på att jag jobbar på lördag. Ikväll när vi kom tillbaka från Au Pair mötet jobbar jag plötsligt fredag istället. Har man en underbar familj eller? Jag hoppas dock min Brittiska vän får ledigt hon också för jag har ingen aning om vart Georgetown ligger...


Det som var absolut bäst med denna dag är att jag har bokat biljetter till en NHL match den 2 mars. Gäller verkligen att vara ute i god tid om man vill ha bra platser och dem var nästan slut när jag bokade min idag. Har även köpt en New Jersey Devils hockey tröja och jag längtar tills den anländer med posten! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar