onsdag 26 oktober 2011

Biblioteket

Idag har varit en kanondag igen! Efter att ha hämtat Helen i skolan åkte vi till Fort Scott för Elaine jobbade hemifrån då hon skulle på ett läkarbesök senare så jag ville ge henne chansen att faktiskt få någonting gjort. Vi träffade några barn Helen kände och jag har träffat deras mammor tidigare så dem hade riktigt skoj ihop. Åkte sedan hem och Helen fick sova i sina föräldrars rum så jag kunde städa deras rum utan att störa Helen. Ser riktigt fint ut därinne nu!


Efter att vi hämtat Connor gjorde vi det som jag lovat dem ett bra tag nu; vi åkte till biblioteket. Medan Helen sov passade jag på att försöka hitta en bok om mammutar åt Connor och som tur var fanns den tillgänglig på biblioteket. Har någorlunda lärt mig hur man hittar i ett amerikansk bibliotek nu... Så Connor har nu en bok om mammutar och 2 om dinosaurier och Helen hittade en Nicke Nyfiken bok, (eller Curious George som han heter här), 1 bok om katter och den tredje boken kommer jag inte ihåg namnet på. Båda två var riktigt nöjda när vi kom hem och självklart skulle det genast läsas böcker!


Har nyss (äntligen) bytt lampa i badrummet så nu slipper jag använda lampan på mobilen när jag ska duscha på morgonen. Badrumslampan dog igår morse. Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen och lägga mig tidigt för i morgon blir det en lång dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar