söndag 9 september 2012

Underbar helg!

Den här helgen har varit kanon! Åkte till Seve efter min 1 timmes jobb på fredagen; tog Metron till Vienna där han hämtade upp mig. Skjutsade mig till hans lägenhet och sedan drog han till tandläkaren. Ringde mor och far och sedan läste jag den underbara boken jag fått av Elaine.

På fredagen tog vi det mest lugnt; Seve fixade födelsedagspresent till Connor, vi kollade på Formel 1 kval och hade det allmänt bra. Lördag var det födelsedagskalas och jobb som gällde.

Idag "firade" vi 3 månader tillsammans. Vi var iväg och försökte hitta jeans åt mig men jag gav upp efter 10e paret. Har man konstig kroppsform så har man tydligen... När man väl hittar ett par som sitter bra i midjan får man antingen koben, säckiga byxben eller så är dem för långa...

Efter det blev jag bortskämde med varmchoklad och så åkte vi iväg och spelade frisbee golf vilket var riktigt skoj! Det är lite som vanlig golf fast man kastar en frisbee och man ska försöka få i den i en korg. Gick inge vidare, är inte direkt bra på att kasta frisbee. Får iväg den långt och bra men den kommer inte direkt dit där jag siktat om man säger så...

Efter det satte vi oss nere vid sjön ett tag. Jag vet att jag antagligen sagt det förut men jag älskar verkligen Burke, samhället där Seve bor. Det påminner en del om min hemstad med en massa träd och en stor sjö. Visserligen kan man inte simma i sjön för den är rätt förorenad (som dem flesta vattendrag i detta land) men det gör den inte mindre vacker för det! Gillar alla träden, sjön och dem små härliga vägarna med många kurvor och många upp och nedförsbackar som gör dem roliga att köra på! Så himla vackert! Blir jag kvar i USA skulle jag inte ha något emot att bo i Burke.

Efter det åkte vi hem till honom och såg på en film som heter The Lincoln Lawyer, åt middag och bara hade det bra. Perfekt avslut på helgen helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar