onsdag 12 september 2012

Höst

Det går mot höst nu; morgnarna är kalla (14 grader till skillnad mot 20) och löven har lite smått börjat ändra färg. Det gick fort! Jag insåg igår att det var ett år sedan exakt som jag gick på min första baseballmatch och vad jag kan minnas var det riktigt varmt och skönt den dagen. Det blir visserligen varmt mot eftermiddagarna men inte lika varmt som det har varit. Jag längtar redan tillbaka till sommaren även om jag mest klagat över hur fruktansvärt varmt det blir här. Men jag har aldrig gillat att frysa.

Jag har lyckats blivit förkyld; halsen gör småont och jag känner mig allmänt hängig. Inatt sov jag med mjukisbyxor, långärmad stickad tröja, täcke och rejäl tjock filt och tyckte temperaturen under täcket var helt lagom....Varken vill eller har tid för att vara sjuk, jag har så mycket roligare saker att göra än att vara förkyld! Barnen hostar och nyser dem också så det här kommer väll hålla på en evighet antar jag och ta om som vanligt... Blä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar