söndag 9 september 2012

Födelsedagskalas och tornadovarning

I lördags var det dags för Connors födelsedagskalas. Kalaset började med baseballmatch där både jag och Seve deltog men efter en stund började det regna. Först fortsatte vi att spela men sedan efter ett tag blev det dags för en vätskepaus och lite snacks. Då plötsligt börjar det vräka ner och blåsa kraftigt. Jag och Seve hade kollat på vädret och sett att det skulle bli storm men tror ingen av oss hade räknat med att det skulle bli så kraftig storm att dem till och med gick ut med tornadovarning...

Vi hjälptes åt att bära in allting och så blev det tårta och annat onyttigt innan barnen fick gå ner i källaren och smälla sönder en Pinata. En slags figur i kartong som är fylld med antingen leksaker, godis eller båda delarna och så får barnen turas om att slå på den där tills den går sönder. 

Jag blev lite förvånad när Seve började hjälpa Ed och Elaine att städa upp, var riktigt trevligt att få se hur väluppfostrade amerikanare är. Kanske är det jag som fått en fel bild av killar men i min värld hjälper inte unga killar till frivilligt med sådana saker. Han hjälpte till hela tiden med att se till att det inte blev alltför stökigt och han stannade kvar och hjälpte till att städa upp efter kalaset. Han lekte och busade med Helen och Connor som tyckte det var kanon att Seve var där. Elaine kom och frågade om Seve ville äta middag med oss. Det var riktigt trevligt! Både Helen och Connor ville sitta bredvid Seve som var den nya favoriten. Helen sa att hon älskade Seve och undrade om inte Seve kunde bli deras nya barnvakt och jag kunde bo hos Seve istället. Antingen det eller så ville hon börja kalla mig för Seve istället...

Jag skulle jobba kväll och jag tänkte att Seve kanske ville åka hem till sig som han tänkt från början men han stannade kvar och lekte med barnen tills det var läggdags. Jag borstade Helen och Connors tänder och Connor började krångla... Jag frågade honom om han kunde komma överens med Helen om vad vi skulle läsa då vi bara hade tid med en bok. Han sa då att han ville att jag skulle läsa hans nya Legotidning och jag informerade honom om att Helen inte skulle vara intresserad av den. Han sa då att då kunde Seve läsa den för honom och jag sa att visst, frågar du Seve om det är okay och han säger ja så är det okay med mig. Så jag läste Pippi Långstrump för henne och Seve läste legotidningen för Connor. 

När barnen väl var lagda så kom Sapphyre över på besök för att se på Gilmore Girls och jag lånade Seve min dator så han slapp pinas med Gilmore Girls. Var riktigt trevligt att träffa Sapphyre igen, har inte träffat henne på över en månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar