söndag 30 september 2012

Jag vet att jag inte borde bry mig...

Jag vet att jag inte borde bry mig men jag är trött och då bryr jag mig helt enkelt mer... I torsdags märkte jag att det lät konstigt från den blåa bilen; det lät som metall av något slag slog emot någonting. Jag berättade detta för Ed som inte verkade speciellt bekymrad och jag sa även att det mer lät som att någonting inne i bilen låg och slog mot någonting. Han sa ingenting om att jag borde låta bilen vara eller visade någon som helst antydan till att vara bekymrad. I fredags frågade Elaine mig om ljudet och hon sa ingenting speciellt om det och senare när Helen frågade om dem skulle ta den blåa bilen till skolan sa Elaine "nej, vi tar den röda ifall Maria vill använda den blåa bilen. Jag lånade den blå bilen och körde hem till Sapphyre och jag noterade att det metalliska ljudet var borta. 

Ikväll när jag kom hem frågade Ed om jag hade någonting emot att hämta bilen på verkstaden innan jag hämtar upp Helen. Elaine meddelade att det var en axel som höll på att säga tack och adjö och sedan gnällde hon över att jag inte borde ha tagit bilen på fredagen eftersom den var trasig och att jag borde ha reagerat eftersom Ed reagerade och jag fattar inte varför hon gnäller. 

  1. Hon sa själv att det var helt okay för mig att använda den blå bilen trots att hon visste om att jag rapporterat om ett konstigt ljud. 
  2. Ed reagerade inte alls. Han sa bara "tack för att du berättade om bilen" och sedan gav han mig bensinpengar. 
  3. Det är faktiskt inte min bil, jag är inte den enda som kör den bilen. Dem borde själva upptäcka när någonting är fel plus att dem själva använt bilen efter torsdagen, varför då gnälla på att jag gjort det?
Jaja, jag ska sluta bry mig och gå och sova. Har varit ännu en kanonhelg men jag sover som en kratta för jag oroar mig i onödan och nu har jag bestämt mig för att sluta. Så det blir tidigt i säng ikväll och så ska det bli ordning på min sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar