måndag 3 september 2012

Tillbaka till verkligheten

Helgen var kanon! Spenderade lördagen ute på sjön; vi hyrde båt och rodde runt på Burke Lake och hade picnic ute på sjön. Så himla härligt, varmt och skönt! Det är så himla vackert i Burke; så mycket fin natur med skog, sjöar, vandringsleder och massa vilda djur. Tror jag sett fler rådjur i Burke under en dag än vad jag gjort under en hel livstid i Sverige. I lördags såg vi en räv som sprang runt längs stranden och ett tag stod han och tittade på oss fundersamt. På kvällen blev det mysig middag med tända ljus, och vin sedan stod det dansträning på schemat... Vi har 4 månader på oss att få ordning på dansandet inför min killes systers bröllop vi ska närvara vid. Kan bli rätt intressant...

I söndags skulle vi ha varit iväg till National Zoo men det var regningt så det blev en lugn dag med tv-spel och film. Idag blev det motorcykeltur med Seve och en arbetskamrat till honom som rätt nyligen skaffat MC. Var härligt att åka ut på en tur igen efter 3 långa veckor. Folk tycker säkert att jag är knäpp som åker med på en motorcykel och innan jag träffade Seve hade jag vägrat; för mig var alla som hade motorcykel en organdonator. I och med att Seve alltid filmar sina åkturer fick jag se en video av en av hans turer och jag kände att han hade koll på läget och körde ansvarsfullt. Han gjorde det klart från början att han aldrig skulle tjata på mig om att åka med honom utan ville jag så fick jag komma till honom och säga att nu vill jag testa att åka med. Första gången jag åkte med honom var jag endast nervös den lilla biten att gå mellan hans lägenhet till motorcykeln. Så fort jag satte mig bakom honom på motorcykeln var jag inte nervös längre.

Tillbaka till idag.. Turen var riktigt trevlig och när vi kom tillbaka fick jag goda nyheter; istället för att börja jobba klockan 11 så fick jag börja jobba klockan 1 vilket kändes bra. Jobbade bara mellan 1-5, var skönt med en mjukstart. Började med att vika tvätt och sedan hämta upp Helen på en playdate i Annandale tog med henne hem och så blev det att läsa en massa böcker och lite utomhuslek.

Det känns konstigt att vara tillbaka; börjar kännas bra igen men första minuterna tillbaka i huset kändes konstigt. Jag trivs kanon med jobbet men själva grejen att bo hos dem jag jobbar för känns mer och mer konstigt. Hade vi mer social kontakt hade det nog inte känts så konstigt men i och med att ingen av oss i huset är vidare översocial så blir det lite smått stelt ibland.

Nu ska jag snart vandra ner och ha möte med familjen; möte om mitt schema nu inför att Connor börjar skolan i morgon, Helen börjar på onsdag och kommer gå 5 dagar i veckan. Detta betyder att jag lär jobba 1 timme varje fredagmorgon som det ser ut nu vilket innebär en dag mindre med Seve i veckan men det är bara att acceptera och gilla läget. Transport till honom blir ett problem... Som det varit nu har han hämtat upp mig på väg hem efter jobbet på torsdagarna men i och med att han jobbar hemifrån på fredags så lär jag ta bussen eller tåget dit... Kommer bli intressant! Det där med att åka buss här är inte riktigt som hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar