torsdag 6 september 2012

Jag har världens bästa värdmamma!

Igår jobbade jag kväll och när dem kom hem och jag gick ner för att rapportera om när barnen somnade m.m så fick jag goda nyheter. Mitt schema ska ändras lite; bland annat hade Elaine insett hur onödigt det är för mig att jobba 1 timme på fredagar om jag då inte jobbar fredag kväll. Så dem veckor jag jobbar lördag kväll är jag ledig på fredagen. Hon insåg att min vanliga sova över hos Seve från torsdag rutin blev förstörd. Tycker att det var gulligt av henne att tänka på mig och Seve när hon funderade över mitt schema! Det är kul att dem verkar gilla honom och dem verkade tycka att det var trevligt att han skulle komma med på Connor's födelsedagskalas.

Connor har varit riktigt underbar sen vi alla återvände från vår semester. Innan jag åkte hade han seriösa attitydproblem men nu är han underbar igen! Harmonisk och glad och det ska kramas och hållas hand! Ett tag kändes det som att han var avundsjuk på min pojkvän då jag spenderade otroligt mycket tid hos honom innan jag åkte till Sverige. Men nu är vi tillbaka i vår vanliga rutin igen och Connor verkar gladare. Han är van att kunna komma in på mitt rum och snacka med mig när han vill det och det var nog konstigt för honom när jag inte var här så mycket. En gång när hans mormor sagt åt honom att inte störa mig på min lediga tid hade han varit helt förstörd och kommit till mig med tårar rinnandes nedför kinderna. Lilla stackaren!

Så jag tror att det blir kanon att Seve också följer med på kalaset och ger Connor lite uppmärksamhet, tror han skulle behöva det. Dem brukar i och för sig snacka en stund medan Seve väntar på att jag ska bli klar men att komma på hans födelsedag blir nog lite extra för honom så det blir bra!

När jag var ner igår rekommenderade Elaine en bok som hon fått som jag nu lånar. Boken handlar om en liten flicka med svår schizofreni som hon blir diagnostiserad med när hon är 6 år. I boken från man följa henne redan från 4 år ålder. Boken är kanonbra och jag har svårt att lägga undan den!

Just nu sitter jag och väntar på att lilltjejen ska slockna så jag kan gå ner och börja städa undan inför Connor's födelsedagsfest på lördag. Lika bra att hjälpa föräldrarna med så mycket som möjligt inför kaoset! Har vi tur är det bra väder så vi kan göra alla utomhus-aktiviteter som Connor har önskemål om, bland annat fotboll. Tycker det är kanonkul att han fastnat för fotboll! Och för att förtydliga så menar jag alltså europeisk fotboll och inte amerikansk fotboll. Är faktiskt lite stolt över att det är jag som lärt honom spela fotboll och att han troligtvis ska börja spela fotboll i ett lag i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar