måndag 17 september 2012

Skön paus

Känner att det är väldigt mycket tankar hit och dit om framtiden just nu och mitt största hinder verkar vara pengar. Vill så mycket men allting kostar otroligt mycket. Vill byta visum till studentvisum och skaffa Bachelor's degree i Criminal Justice men det går inge vidare med den planen just nu. Letar som en tok efter stipendier och finansiellt stöd från skolor m.m. Får se hur allting går!

Helgen var en bra distraktion från alla mina tankar. I fredags jobbade jag en timme på morgonen och fick reda på att mina ca 4 timmars jobb på kvällen blev inställd vilket betydde att jag kunde åka till Seve tidigare än planerat. Träffade Sapphyre efter min timmes jobb; blev Gilmore Girls och lite god mat. Efter det blev det hem, snabbpackning och springa till Metron och hann precis med tåget. Seve skulle ha möte vid 3 över telefonen så jag var tvungen att hinna med det tåget om han skulle hinna hämta mig och åka hem igen. Efter hans möte var det mest tv-spel och ta det lugnt som gällde.

Lördagen var också lite av en slappardag innan mitt jobbpass men det blev i alla fall mini-golf vilket var väldigt skoj. Det var en riktigt jämn match som slutligen vanns av Seve. Vi hade kommit överens om att den som förlorade skulle betala så jag blev 4 dollar fattigare.

Söndagen var kanon! Åkte iväg till Smithsonian National Zoo och var där från ca 11:30-16 och kollade på supersöta djur! Har insett att uttrar är mitt nya favoritdjur, så otroligt söta!! Skönt också att gå på zoo med någon som inte klagar över att jag säger "gu va söt" ca 100 gånger...




2 kommentarer: