onsdag 5 september 2012

Nytt schema och ny lön

Jag verkligen älskar mitt nya schema. Helen går i förskola 5 dagar i veckan vilket innebär att jag jobbar 8-9 på morgonen och sedan är jag ledig till 11:45 åker sedan och hämtar Helen sedan rullar dagen på fram till att jag slutar 5:45. 

Det enda jag inte gillar med att Helen ska vara i skolan 5 dagar i veckan är att jag är tvungen att jobba 1 timma på fredagmorgonen vilket gör att jag inte kan sova över hos min kille på torsdag som jag vant mig vid under sommaren. Men det är som det är och det är som jag sagt tidigare, det är bara att gilla läget! Som vanligt jobbar jag även onsdag kväll och antingen fredag eller lördag kväll. 

Jag har även fått mer lön. Hade jag inte valt att förlänga hade familjen fått betala en viss avgift för att skaffa en ny au pair. Den avgiften har lagts till på min lön så jag får nu 20 dollar mer i lön i veckan och är nu uppe i 220 dollar i veckan. Det är rätt bra för en Au Pair då många Au Pairer inte ens är uppe i 200 dollar vi veckan. När jag bodde i New Haven tjänade jag 197 dollar och 75 cent i veckan vilket är absolut minimum för au pairer. Så det tar sig helt enkelt!

Jag har, ännu en gång, blivit erbjuden att konvertera min J-1 exhange visa till ett studentvisa så jag har mycket att fundera över. Mycket som ska tänkas igenom... Enligt lagboken får jag inte jobba mitt första år på ett studentvisum men enligt en advokat så kan jag komma runt det genom att bo kvar hos familjen. Så det vore enklast om jag gick över på studentvisum medan jag fortfarande jobbar hos familjen för då slipper jag oroa mig för ekonomiska problem senare. Som sagt, mycket att tänka på nu helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar