onsdag 16 november 2011

Vit lögn

Nackdelen med att vara Au Pair är att många människor tror att jag är Helens och Connors mamma, men igår insåg jag även att det kan vara en fördel. Värdfamiljens grannar anlitar ett företag som kommer och fixar i deras trädgård och det varkar som att trots att dem är här minst 1 gång i veckar så glömmer dem alltid bort att vi och grannen delar garageuppfart så dem ställer alltid sin lastbil ivägen. Igår var jag ännu en gång tvungen att fråga om dem kunde flytta på lastbilen och en av männen sa att jag skulle vänta 10 minuter så han fick kratta upp löven. Då sa jag "Jag lär hämta min lilla tjej på dagis..." och då blev det en himla fart! Killen till och med joggade till bilen. Så ibland kan det vara en fördel att folk tror att man är barnens mor...


Förutom det så var gårdagen bra; tog med barnen till Bluemont Park så dem fick leka lite tills det började bli mörkt. Sedan åkte vi hem och då bröt helvetet lös men som tur va slapp jag ta den smällen. Ed hade varit super gullig och gjort vegetarisk lasagne vilket var mitt önskemål men det var så klart inte barnens favoriträtt. För husfridens skull ska jag nog inte  föreslå lasagne på ett bra tag... 


Efteråt frågade Elaine mig om jag planerar att åka bort eller stanna hemma den här helgen. Föräldrarna åker iväg över helgen och morföräldrarna kommer hit så jag fick i uppdrag att se till att marsvinen och fåglarna har det bra medan dem är borta så morföräldrarna slipper det. Plus att jag ska hjälpa till om dem behöver det. 


Jag fick även beröm igår! Ed hade glömt att packa lunch till Connor igår så jag fick snabbt slänga ihop en lunch och 2 mellanmål åt honom. Känns verkligen bra när man får höra att man gör ett bra jobb. Blir lätt att det känns som att det man gör tas för givet och ett tack värmer mer än man kan tro! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar