tisdag 8 november 2011

Fullspäckad dag

Idag var Connor hemma från skolan vilket betydde att jag hade honom hela dagen. Det är väldigt sällan vi får så mycket tid tillsammans bara han och jag och jag vet inte om det är en bidragande faktor till att han krånglat och satt sig på tvären. 


Vi hade riktigt trevligt i alla fall; efter frukost lekte vi med hans sopbil som är en av hans favoritleksaker. Han verkligen älskar sopbilar och den dagen det går snabbast att komma till skolan är den dagen han försöker springa ikapp sopbilen för att säga hej till dem som kör den... 


Efter ett tag förslog jag att vi skulle gå ut och samla löv, kottar m.m för hans läxa han fått. Han fick hem ett häfte med olika löv m.m som han ska hitta och när han hittat dem ska han färglägga bilderna i häftet och lägga löven, kottarna m.m i en påse. Vi letade i trädgården ett tag och hittade några av dem saker som fanns med i häftet. Jag föreslog att vi skulle åka till en park och jag hade precis tagit fram bilnycklarna när han säger att han vill se om grannpojkarna också är lediga. Sa att det var okay så han stack över till grannarna och lekte ca 1½ timme. 


Medan han var borta planerade jag en playdate med Sapphyre så när han kom tillbaka åkte vi och hämta Helen, åkte hem och åt lunch och sedan efter att hon sovit middag åkte vi till Bluemont Park och lekte med Sapphyre och dem 2 tjejerna hon har hand om. Hennes tjejer är 4 och 6 år gamla precis som Helen och Connnor. Dem hade riktigt trevligt trots att dem inte kunde leka så länge för en av Sapphyres tjejer skulle på gymnastik men vi ska planera in en ny playdate nästa vecka som Helen och Connor redan ser fram emot. Dock är Connor lite besviken över att båda 2 är tjejer...


Vi åkte hem och lekte ett tag och jag var rätt lättad när Elaine kom hem för barnen började bli en aning vilda. Tror dem är lite trötta efter dagens äventyr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar