måndag 14 november 2011

Söndag

Igår tog jag det mest lugnt; pratade både med mina föräldrar och med min bror, svägerska och lilla Hanna. Efter det var det tänkt att jag och Sapphyre skulle till Arlington National Cemetary för att se postbyte vid Tomb of the Unknown Soldier men hon hade ont i halsen och skulle ta det lugnt. 


Jag började kolla upp hotell m.m inför min resa till Hawaii i februari och jag ska bara dubbelkolla lite saker med min värdfamlj sedan ska jag boka resan. När dem kom hem så kom min värdmamma upp till mig och undrade om vi hade missförstått varandra; hon hade tydligen velat att jag skulle städa upp barnens leksaker. Jag sa som det var; att hon endast nämnt att jag skulle vika barnens tvätt. Hon sa då att det är mitt jobb att städa undan leksakerna på fredagkvällar. Problemet är att jag endast jobbade från 8-9:30 på fredag morgon, jag tänker inte jobba när jag inte ska jobba (dock sa jag det inte till henne). 


Senare så åkte jag med Helen och Elaine till en park nära Helen's skola där dem skulle ha en "Lantern Walk". Varje år på den skolan så får eleverna en lanterna från läraren som dem sätter i ljus och så går dem från en park till en annan medan dem sjunger en sång om och om igen. Sången är rätt fin och jag tror jag kommer ha den på hjärnan ett långt tag framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar