onsdag 23 november 2011

Bästa barnvakten någonsin!

När jag kom hit föll Helen pladask för mig (hon är en person som älskar ALLA) och Connor var den som ofta sa att han skulle be föräldrarna att skicka iväg mig och att han inte villa ha mig som nanny. Han testade mina gränser och han jävlades med mig och hans mor började ta bort privilegier för honom. Men så, för bara några veckor sedan hände något otroligt! Jag är inte helt hundra på hur och när det hände; kanske var det första gången jag tog med Connor och Helen till Bluemont och dem fick leka på ett tåg eller när han insåg att jag också tycker det där med dinosaurier är coolt men helt plötsligt var det inte så dumt med den där Maria... Hon som läser dinosaurieböcker utan att protestera och försöker hitta en annan bok, hon som lär mig saker inte ens mina föräldrar har koll på. Hon som försöker lära mig namnen på bilmodeller när vi går till skolan varje morgon...


Inte nog med att han börjat komma in på mitt rum på kvällarna för att säga godnatt (vilket han tidigare bara gjort för att försöka senarelägga nattningen men inte annars) han har även börjat komma in på mitt rum på min lediga tid för att se om jag vill komma och leka. Och det trots att både mormor, morfar, mamma och pappa är hemma! 


Igår kom Connor och gav mig en stor kram och sa att jag är den bästa barnvakten någonsin för att jag gillar att kramas! ♥ 


Idag var Connor ledig och Helen skulle till skolan så jag skulle hjälpa till att få iväg henne på morgonen då föräldrarna ville komma iväg till jobbet tidigt så dem kunde komma hem tidigare. När jag kommer in i köket så frågar Elaine om hon eller Ed skulle gå och väcka Helen och då får jag en pik av Connor: Wow, today even Maria woke up before Helen did! (Wow, idag vaknade till och med Maria innan Helen). Han har tidigare i veckan frågat mig varför jag går och lägger mig tidigt och sover länge... Observant herre!


Efter att vi ätit frukost informerar deras morfar dem om att dem ska ta med dem till McDonalds och ett ställe där man kan spela en massa spel och så får man "biljetter" och samlar man ihop tillräckligt många så får man välja ett pris. Detta är barnens favorit under hela morföräldrarnas vistelse och Connor ville att jag skulle följa med. Jag skulle egentligen få eftermiddagen ledig men han lät så exalterad över att jag skulle med så jag kunde inte säga nej. Vi skulle åka dit efter att vi hämtat upp Helen från skolan och hela vägen till Helen's skola så ville Connor hålla min hand. 


Vi hade en riktigt trevlig dag och när vi kom hem tänkte jag att jag skulle gå upp på mitt rum och vila en stund medan Helen sov middag. Jag gick på toa och när jag kom ut så stod Connor och väntade och undrade om jag ville leka. Förklarade att jag ville ta det lugnt ett tag, då frågade han om han fick ta det lugnt med mig inne på mitt rum. Jag sa ja och vi pratade lite allmänt om saker och ting och efter 5 minuter frågade han om jag vilat tillräckligt. Jag sa att jag skulle komma ner om 30 minuter, han sa 10. Vi kom till slut överens om 20 minuter. När 20 minuter hade gått hade Connors pappa kommit hem och jag tänkte att han ville leka med honom. Nej, han ville leka med oss båda två. 


Gu va jobbigt det kommer bli att lämna Connor och Helen en vacker dag! Dem är helt underbara! Speciellt nu när Connor är skötsam och helt plötsligt hur kramig som helst. Hela kvällen idag så skulle han vara nära mig; krama mig, hålla min hand och jag skulle minsann vara med när Ed läste en bok för honom. Helt otroligt hur saker och ting kan ändras helt plötsligt!

1 kommentar:

  1. Härligt:) svÅrt att lämna dom sen. Jag gjorde ett fotoalmbum till mina 2 småttingar och efter 2-3 år så visade sig att dom fortfarande pratade om mig. Så det är härligt, fast man har sina motgångar.

    SvaraRadera