torsdag 3 november 2011

Körde liiiiite vilse....

En körning på 40 minuter blev till 2 timmar... Jag skulle på ett Au Pair möte ikväll vid Air Force Memorial, det hela skulle börja kl 7 det började sådär med lite felkörning men kom till slut ut på Interstate nummer någonting och började köra mot DC. Det stod på en skylt att man kunde räkna med lite förseningar, nemas problemas tänkte jag. Det skulle jag inte tänkt... Dem höll på med vägarbeten på flera ställen så jag gjorde igenomsnitt 5 mph. Jag tänkte att det gör ingenting, det är alltid Au Pairer som dräller in sent. Jag åkte ett tag och klockan blev halv 8 då tänkte jag att det finns ingen chans i universum att jag kommer kunna komma fram i tid. Valde en avfart och hittade en Shell mack (bensinmätaren rörde sig oroväckande mot E) och höll på att tanka när min brittiska vän ringde och informerade att hon också gett upp och hon gav mig numret till vår Area Director. 

Började köra hemåt och tack vare att jag svängde av på fel avfart (vilket är väldigt lätt här i USA då du kan ha två avfarter på samma ställe så man måste tänka på vilken av dem man ska av på) så hamnade jag MITT I DC. Kändes lite konstigt att köra förbi Washington Monument eftersom jag är van att gå förbi där plus att min värdpappa rekommenderat mig att inte köra i turistdelarna av DC. Kom i alla fall igenom och drog en liten suck av lättnad när jag åkte över bron över till Arlington. Jag har kommit fram till att jag kommer kunna klara av att köra vart som helst i Sverige när jag kommer hem för klarar man av att köra här då lär man kunna köra överallt. Och det är en sak jag undrar... Hur sjutton hittade folk innan dem uppfann GPS? Jag kör vilse trots GPS...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar