onsdag 9 november 2011

Tuff vecka framför mig

Blir lyxig helg med rejäl ledighet i helgen men nästa vecka blir tuff... Har redan fått mitt schema för nästa vecka och den innehåller 3 st 10 timmars pass. Ser inte fram emot det. Nog för att när jag väl är inne i det så känns det inte som att jag jobbar; känns mer som att jag har jätteroligt med 2 barn men efteråt känner man sig som en urvriden trasa. Efter en sådan dag känns det som att det enda man gör är att stupa i säng efter att ha jobbat 10 timmar, ätit middag med familjen och sedan hjälpt till med disk och eventuellt spelat spel med barnen. Då är det inte mycket egentid man får. Jag gillar min egentid; att bara få slappna av och vara för mig själv, läsa min bok eller se på en bra serie. Nog för att jag gillar familjen men efter 10 timmar då vill man faktiskt vara för sig själv en stund. 


Veckan efter det blir (som det ser ut nu) väldigt slapp med endast 3 arbetspass. Det är dagarna precis innan Thanksgiving och då kommer morföräldrarna hit och dem brukar ta hand om barnen när dem kommer hit. 


I helgen blir det en dagstur till West Virginia med Sapphyre. Sapphyre ska stanna här 2 år och jag sa länge att jag också skulle göra det men just nu känner jag att 1 år räcker. Jag känner till och med att 6 månader hade räckt gått och väl. Jag är för perfektionistisk för det här jobbet; jag tröttar ut mig själv med att ta åt mig för mycket av kritiken och slår bort komplimangerna. Jag har alltid varit så men att bo ihop med den person som är min chef gör att jag hela tiden känner mig granskad; minsta lilla rörelse, ord m.m känns som att det granskas. Hade min chef varit lite mer avslappnad hade det hela fungerat bra men när min chef är på gränsen till neurotisk då blir det lite drygt. 


Tro dock inte att jag inte gillar min familj! Jag gillar dem jättemycket och dem är jättesnälla mot mig; men jag gör det hela till en situation som bara gör det jobbigt för mig själv. 


Idag var jag till Department of Motorveichles för att ansöka om körkort; jag gick därifrån med ett papper jag skulle fylla i och världens tunnaste bok om trafikregler jag ska läsa på. Jag sa att jag ville boka tid för provet men det blev inge av; kvinnan jag pratade med (troligen från Tyskland) snackade riktigt dålig engelska och jag fattar inte hur hon kan få jobba där. Så jag lär dit en gång till för att boka skrivtestet; dock lät de på henne som att jag kunde fått göra det idag så kommer jag dit nästa gång och det är lika tomt ska jag göra testet. 


Jag ska snart gå ner och se om det finns någonting ätbart att äta till lunch; sedan ska jag fixa Helens lunch. Jag gillar inte när jag lär fixa i ordning Helens lunch; tycker mer om när det finns en färdig matlåda till henne som jag kan värma. För när jag ska göra mat till henne försvinner min egentid då jag lär göra det på min lediga tid. 


När jag hämtat Helen ska vi åka hem till en av hennes kompisar på en playdate och efter det ska hon hem och sova middag. När vi hämtat Connor ska vi åka till ett nature center så vi kan fortsätta Connor hemläxa med att samla löv, kottar m.m.


Det här inlägget blev lite smått deprimerande men man kan ju inte alltid skriva positiva saker; livet är ingen dans på rosor helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar