söndag 4 november 2012

Vintertid

Den här helgen har varit underbar! I fredagsmorse så jobbade jag trots att jag blivit lovad att jag ska slippa jobba fredagmorgon om jag inte jobbar fredag kväll. Fick på torsdagen reda på att Ed och Elaine inte riktigt visste hur dem tänkte när dem satte ihop schemat men det visade sig på fredag morgon att jag behövdes för Ed låg däckad i feber.

För min del gjorde det inte så mycket för Seve skulle ändå åka in till kontoret i DC och jobba då han inte varit där under måndagen och tisdagen på grund av stormen. I vanliga fall jobbar han hemifrån på fredagar. Vi hade bestämt att jag skulle åka in till DC med all min packning och så åt vi lunch ihop. Spenderade sedan ca 3 timmar med att gå runt och fota. Vill försöka fånga DC under varje säsongskiftning så nu har jag lite höstbilder!

Det har blivit rejält kallt efter Sandy's besök så efter ca 2 av 3 timmar så blev det varm choklad på Starbucks. Var ändå riktigt trevligt att gå runt i DC och fotografera, var ett bra tag sedan jag gjorde det. Vid ca 5 tiden så tog vi tåget till Burke och hade efter det en riktigt trevlig kväll.

I helgen köpte jag dem första julklapparna så nu har man lite mindre att tänka på. Blev även en del nya ljus köpta efter besök på både Yankee Candle och IKEA. Jag älskar ljus och innan jag åkte till USA hade jag en hel garderob med doftljus. I helgen var det dock inte jag som köpte flest ljus... Tror min milda pyromani är smittsam.... Var även iväg till en liten by som har en butik där dem året runt säljer julsaker. Var riktigt trevligt att åka dit. Har redan julkänslor och går runt och visslar jullåtar hela dagarna.

Idag blev det mest Au Pair möte som Seve var med på plus "körlektion". Han försöker finslipa mina växlingar bland annat och försöker få bort min rädsla för att få motorstop i korsningar. Annars har vi mest tagit det lugnt idag. Vi bytte till vintertid inatt och jag har känt mig allmänt förvirrad hela dagen. Höll dessutom på att somna i soffan vid 21-tiden. Somnade i bilen på väg hem men nu har jag tyvärr kommit in i andra andningen... Ska ändå försöka tvinga mig att sova nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar