torsdag 1 november 2012

Svartsjuka

Häromdagen så informerade Helen mig om att jag måste gifta mig med Seve... Det roliga är att hon är svartsjuk på mig för att jag är tillsammans med honom. Hon är nämligen väldigt förtjust i Seve.

Jag insåg först inte att hon var svartsjuk utan det var Seve som informerade mig om det efter att ha sagt att Helen blivit sur över att han inte kom förbi och hämtade mig utan han plockade upp mig vid Metron. Jag hade inte märkt det men tydligen så hade hon blivit väldigt angelägen om att få hans uppmärksamhet efter att jag gett Seve en kram på Connor's födesedagskalas. Enligt honom frågar hon väldigt ofta om han gillar dem kläder hon har på sig.

Efter att han sagt det blev det dock ännu mer tydligen. En dag när jag ännu en gång skulle ta metron hem till Seve kom Helen fram till dörren när jag är på väg ut genom den. Hon frågar om Seve är ute på motorcykeln och jag svarar nej, jag ska ta metron till honom. Med ett surigt uttryck tränger hon sig förbi mig för att kontrollera att han faktiskt inte satt på sin motorcykel utanför vårat hus...

Det ska då börjas i tid!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar