fredag 9 november 2012

Lugn och skön dag


Har tagit det lugnt hela dagen; CSI maraton större delen av dagen vilken faktiskt har varit väldigt skönt. Det är skönt att bara vara för sig själv utan att ha en hel familj runt en som gör att man nästan får dåligt samvete om man spenderar hela dagen på sitt rum och tittar på TV.

Enda gången jag var utanför lägenheten idag var när jag var till affären. Hade tänkt att jag skulle ut på en joggingtur och pysslat lite här men blev inte så mycket av den varan. Sov dåligt inatt; första helgen på 5 månader jag sover solo och det kändes konstigt att sova ensam här.

Nu på kvällen har jag kollat på Förhäxad som jag lånat av Sapphyre. Såg inte på det så ofta när serien gick på tv men det tar jag igen nu! Jag har även små städat lite i Seve's kök. Slängt ut lite saker som passerat sitt bäst-före-datum.

I morgon ska jag träffa min värdfamilj i en park. Helen skola har sin årliga "Lantern Walk". Dem gör lyktor som dem sätter ljus i och går runt och sjunger en vacker sång om att gå runt med en lykta. Det är så gulligt att se dem små barnen. En svensk mamma som har sin son i samma klass som Helen kommer också vara där. Gillar henne så jag ska nog snacka med henne en stund i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar