onsdag 28 november 2012

Snart hemresa igen!

Nu är det inte långt kvar tills det är dags att åka hem till Sverige några dagar och sedan till Los Angeles för att gå på bröllop. Ska bli skönt att komma hem över jul. Jag vet inte varför men jag verkar bli less på att vara här när det är vinter; antagligen för att det blir kolsvart och att det inte finns någon snö som lyser upp och det kommer antagligen  inte komma mycket till snö heller. Och vädret är så konstigt här från dag till dag. Ena dagen måste jag ha min vinterjacka på mig och andra dagen hämtar jag upp Helen i t-shirt. Plus att jag alltid brukar bli lite mindre positiv av mig under vinterhalvåret. Men det är bara att tänka på allt positivt man har runt omkring sig så går det bättre.

Trots att jag lovat min kille att inte oroa mig över studentvisum m.m och tänka på allt sådant där fören 2013 så kommer tankarna smygande ibland. Mycket att tänka på och många "tänk om..." dyker upp. Igår slog det mig även att blir jag kvar här så har jag helt plötsligt inga vänner då Sapphyre drar hem till England i Augusti. Så då är man tänka på att försöka utöka sin bekantskapskrets något. Vill inte bli en sådan som endast har min kille som vän och enda person jag umgås med.

Men som sagt; ska inte börja oroa mig för det där ännu jag har några ideer jag ska kolla upp men det får bli sen. Ska bara se fram emot min resa hem, bröllopet vi ska till och bara njuta över dem sista veckorna av 2012 och sedan kan man börja oroa sig och få panik. Ska bli kul att få komma hem igen; träffa alla och fira en svensk jul igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar