söndag 25 november 2012

Fredricksburg idag igen

När vi kom hem igår kväll så insåg Seve att han glömt sitt kreditkort på restaurangen där vi åt lunch så istället för att krångla med att spärra kortet och få ett nytt ringde han och dubbelkollade med restaurangen att dem hade kortet och så bestämde vi oss för att åka tillbaka till Fredricksburg för att hämta kortet.

Fredricksburg ligger inte så långt ifrån Burke; tar ca 1 timme, lite mer nu då alla var på väg hem efter Thanksgiving. När vi kom dit gick vi först till restaurangen och fick tillbaka kortet sedan gick vi i några antik affärer vilket jag har upptäckt är riktigt skoj. Jag var även lite förvånad över hur mycket Seve uppskattade att gå i affärerna; speciellt att titta på gamla verktyg.

I en av affärerna så hittade jag en gammal visp som fick mig att tänka på farmor för hon hade en sådan. Jag fick alltid använda den när vi skulle äta pannkakor med grädde och jag tyckte det var jätteskoj. Jag berättade detta för Seve och det slutade med att han köpte vispen åt mig!


Vispen på bilden är dock inte den han köpte, utan ville bara visa hur den ser ut. Den han köpte har grönt hantag. Den farmor hade var röd. Han köpte även en matchande grön kavel som dock behöver lite mer färg men den verkar fungera kanonbra! Har pikat honom om att han lär köpa en kavel om vi ska kunna baka t.ex kakor så nu har han en kavel!

Efter det kikade vi runt i en godisaffär, en affär med köksredskap och lite speciella ingredienser och jag köpte äkta vaniljextrakt. Förstår inte varför svenskar envisas med att använda fejkad vanilj (vaniljsocker)! Äkta vanilj är så mycket bättre, smakar bättre och det luktar så himla gott när man bakar! Vi köpte även tvål i en cool butik där dem gör sin egen tvål.

Efter en trevlig middag i Fredricksburg bar det ännu en gång av mot Burke och när vi kom tillbaka så blev det varmchoklad, ost & kex medan vi såg säsongens sista Formel 1 race. Jag som i så många år tyckt att Formel 1 är en av dem tråkigaste sporterna någonsin lär erkänna att det är rätt coolt med Formel 1 och jag ser fram emot att följa nästa säsong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar