måndag 29 oktober 2012

Uppdatering innan det är dags att sova

Klockan är nu ca 10:20 och jag har flera gånger trott att strömmen skulle gå men den gick bara en gång och det var knappt 1 minut. Jag vet inte hur det ser ut ute för det är bäcksvart men det känns som att vi kom relativt lindrigt undan mot vad vi skulle.

New York och New Jersey har drabbats hårt med dödsfall och massiva översvämningar. Battery Park ligger under vatten likaså många delar av Manhattan. Vatten har runnit ner i tunnelbanorna och det går rykten om att Wall Street byggnaden också har börjat fyllas med vatten.

Folk uppmanas att hålla sig inne; borgmästaren i New York bad till och med taxichaufförerna att hålla sig borta från gatorna då man har problem med flera bilar som blockerar vägen för utryckningsfordon. Till och med poliser har fått lov att evakueras då dem fastnat i vattenmassorna.

I övrigt har dagen gått bra; har jobbat "som vanligt" på sätt och vis. Barnen hade en playdate så tre barn var hem hit och lekte. Ed och Elaine försökte få jobb gjort innan strömmen gick men det blev inte så mycket gjort och strömmen gick inte fören efter middagen. Så jag har inte gjort mycket mer än att gå på en promenad på förmiddagen innan Sandy kom, påpekat för en kille att ge fan i att fuska i Monopol och bett en annan kille ge fan i att öppna fågelburen...

Nu är det dags för natt nr två i Elaine's kontor och inatt är jag mer förberedd... Har craft-ställ, pyjamasbyxor och t-shirt på mig... Igår natt var det liiiite kallt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar