tisdag 30 oktober 2012

Dagen efter Sandy

Vi var ut i morse för att se hur det stod till med grannskapet och se ifall någon behövde hjälp med någonting men det visade sig att vi klarat oss bra. Det var några träd som låg nere, därav en som låg mitt över vägen så vägen var avstängd. Men träden hade missat både hus, bilar och människor så det var bra!

Jämför man skadorna här efter Sandy med hur det var i New Haven efter Irene så var Irene helt klart värre. Men nu bor jag ju som sagt inte vid kusten längre så på det sättet är det bra. Man slipper oroa sig för att man ska bli evakuerad på grund av stigande vattenmassor.

Jag längtar till i morgon då allting återgår till det normala; när barnen återvänder till sina skolor och jag kan återvända till mitt schema. Har varit så rörigt nu när Ed och Elaine varit hemma för det har varit meningen att jag ska jobba så dem två kan jobba hemifrån men ingen av dem verkar ha haft disciplinen att göra det. Vilket leder till att jag inte vet om jag ska vara där när dem leker med barnen eller om jag kan gå och göra annat. Idag hade jag i alla fall en stor röra jag kunde sysselsätta mig med.

Igår kom två stökiga barn och ett mindre stökigt barn. Dem spelade Monopol och den ena fuskade hela tiden och den andra fick för sig att han skulle öppna bur dörrarna till fåglarna och hoppades att dem skulle flyga ut. Jag fick bokstavligen dra undan honom från buren innan han fattade att hans beteende inte var okay.

Dem ungarna kom över idag igen och denna gången slutade det med att Elaine kom och sa att jag skulle få ledigt resten av morgonen för att jobba på eftermiddagen för jag pallade inte av att ha pojkarna där. Så hon tog över. Enda anledningen till att dem kom över idag var för att deras familj inte hade el. Annars hade Connor varit hos dem.

Jag tror jag jobbar ikväll men är inte säker. Elaine nämnde date night för någon dag sedan men på mitt schema stod ingenting för idag. Idag var bara en tom ruta. Så vi får se hur det blir! Det spelar ingen roll för min del för min date night blev inställd redan i helgen. I vanliga fall åker jag hem till Seve och tittar på NCIS men vi räknade med att det fortfarande skulle vara eländigt efter Sandy. Och sedan valde Elaine att gå ut (tror jag) ikväll istället för onsdag som vanligen är deras date night.

Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska hitta på ikväll. Är lite uttråkad... Blir antingen film eller försöka hitta någon bok att läsa tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar