lördag 20 oktober 2012

Mycket tankar

Det är lite mycket tankar nu och det märks på mina drömmar som har eskalerat från konstiga till dryga. Dem tar energi från mig medan jag sover och att ha hundra tankar medan man jobbar går heller inge vidare.

Det är mycket tankar kring livet just nu; hur orättvist det är. En förre detta klasskamrat dog tidigare i år och en annan har nyligen blivit diagnostiserad med cancer. Det är även mycket tankar kring framtiden och hur vissa val jag gjort i livet har påverkat hur jag har det nu. Som att inse att ens vänskapskrets krymper när man varit borta från dem så länge som jag faktiskt har.

I onsdagsnatt drömde jag att min kille gjorde slut av absolut ingen anledning och i torsdags natt drömde jag att  han stack iväg utan att berätta vart och han vägrade svara på sms och sedan återvände han som om ingenting hänt. Jag och min pojkvän är båda väldigt öppna och kommunicerar om allt så jag berättade om mina drömmar och om allt som pågår och jag sa att jag har smått seperatonsångest; att det känns som alla lämnar mig. Det resulterade i att han sa "I'm not going anywhere" och räknade upp alla i mitt liv som heller inte skulle lämna mig. Den natten sov han närmare mig än han gjort på länge och det var första natten på länge som jag sov riktigt bra.

Det kan säkert låta löjligt men när man är så långt borta från ens familj och vänner därhemma så kan man inte hjälpa att man känner sig ensam. Även om jag har vänner och en underbar pojkvän här så tänker man på dem man har hemma och man kan inte låta bli att märka hur vissa av ens vänner inte hör av sig lika ofta.

Idag har i alla fall varit en toppen dag: myst på soffan och kollat på Madagascar 3, spelat mini-golf och varit iväg och kollat i en riktigt cool butik som blandannat hade riktigt häftiga vindspel. Nu är det några fler timmars jobb som gäller innan jag kan återvända till paradiset Burke. Connor fick nyss lite Ipren mot sin onda arm men jag misstänker att han inte riktigt är bekväm med att mamma och pappa är ute för han är rädd att få en allergisk reaktion som han fått ett par gånger efter sin operation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar