onsdag 24 oktober 2012

Börjar bli Amerikan?

Igår kunde man nog trott att jag var en amerikan... Igår kväll när jag körde hem till Seve hade jag röd flanell skjorta, jeans och cowboy stövlar och lyssnade på country musik... Har nog slagit i skallen...

Seve har sedan tidigare ett par cowboy stövlar och sedan jag fick min röda flanell skjorta från Seve (tror han lyckades krympa den i tvätten) så har jag funderat på att, för skojs skull köpa cowboy stövlar och cowboy hat och ta ett kort och se hur koko folk därhemma tycker att jag är...

Men sedan såg jag priserna på cowboy stövlar och blev lite fundersam på om det verkligen var värt att införskaffa sig ett par. Men Seve insisterade på att vi skulle iväg och åtminstone prova stövlar. Hittade ett par jag verkligen gillade men räknade snabbt ut att det skulle gå åt 2 veckolöner och har man minilön så är man inte så sugen på det. Seve sa att jag skulle fortsätta titta och hittade jag inga andra jag ville ha så skulle han betala en del av summan.

Jag hittade ett par jag kände att jag kanske skulle kunna ha, dem var billiga och helt okay. Dem var inte riktigt lika tjusiga som dem första men jag ville inte att Seve skulle behöva finansiera mina stövlar. När jag precis bestämt mig för att okay, dem här vill jag köpa så kommer damen i butiken fram med dem perfekta stövlarna åt mig. Dem är så otroligt tjusiga!



Det känns lite ovant att gå i cowboy stövlar; storleken är en storlek mindre än vad man i vanliga fall har. Dem ska sitta åt över foten men man ska fortfarande kunna röra tårna och till skillnad från vanliga skor ska dem glappa något baktill. Kändes rätt konstigt att pröva ut dem men måste säga att dem jag hittat är riktigt sköna och dem var till och med sköna att köra bil i trots klack. Jag struntar i om folk tycker jag är koko, det är dem vackraste, skönaste stövlar jag någonsin ägt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar