måndag 8 oktober 2012

Både bra och dålig helg del 2

På  lördagen var det planerat att vi skulle åka go-kart hela dagen och jag tänkte inte låta mina njurar sabotera dagen. Blev ännu en gång påmind om att jag har världens mest observantaste pojkvän som har insett hur jag fungerar för han sa åt mig att sluta försöka dölja hur jag egentligen mådde. Jag är expert på att låtsas som att allting är prima fast det inte är det men med honom är det lika bra att visa hur det egentligen är för han ser det ändå. 

Dagen var helt underbar! Det var super skoj att åka go-kart även om mina njurar inte var så förtjust. Jag åkte 3 sessioner (1 var på 11 minuter) sen tog jag en paus på grund av illamående och sov i Seve's bil. Sedan körde jag på igen. Vi var där från ca 12 till 9 på kvällen och hade kanonkul! Men dagen efter var man rejält mör i kroppen. Söndagen var en latdag; vi skulle ha varit till en park den dagen men det blev en regning och kall dag som spenderades inomhus. 

Idag, måndag, var det Columbus-dagen och både jag och Seve var ledig. Blev ännu en latdag vilket passar mig utmärkt. På morgonen känner jag mig rätt bra men sedan går det bara utför. Får småvärk och känner mig utslagen. Slumrade på soffan en stund medan Seve fixade middag. Känner mig som en urvriden trasa men det känns ändå som att det går åt rätt håll. Nog för att jag fortfarande känner av njurarna men det är ändå bara dag 3 på antibiotikakuren och det känns ändå som att det sakta går bort. Det är bara att ha tålamod!

När jag kom hem ikväll fick jag reda på att Connor brytit armen så det är sjukstuga här med en som har bruten arm och en som käkar antibiotika... Connor lyckades ramla ner från en linbana grannarna gjort och bröt armen ganska nära axeln så det blir operation... Tycker synd om stackaren!

Det lustiga var att Ed skämtsamt om jag också fått lov att uppsäka akuten den här helgen så jag berättade om mina bravader... Känns skönt att dem vet att man inte direkt är i tipptopp form. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar